طرز تهیه شیرینی موکا شکلاتی خانگی ساده و آسان با فر و بدون فر

طرز تهیه شیرینی موکا

 

یکی از شیرینی ها سنتی شب عید است که می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید. اگر طعم و مزه قهوه را دوست دارید می توانید این شیرینی را در لیست شیرینی ها نوروز خود قرار دهید. این شیرینی نیاز به قالب خاصی ندارد ولی به دلخواه می توانید با قالب های مختلف شیرینی پزی این شیرینی جذاب را آماده کنید. اما برای تزئین می توانید از شیرینی شکلات چیپسی نسور استفاده کنید و یا از انواع خلال ها و گاناش شکلاتی نیز برای روی شیرینی نیاز دارید. شما می توانید این شیرینی را همانند دیگر شیرینی های نوروزی بدون فر و در تابه یا فر دست ساز تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی موکا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کره۱۰۰ گرم
پودر قند۶۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پودر کاکائو۱ ق غذا خوری
پودر قهوه۱ ق مربا خوری
آرد۱۹۵ گرم
بیکینگ پودر۱/۲ ق مربا خوری
وانیل۱/۴ ق مربا خوری

طرز تهیه شیرینی موکا خوشمزه با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا تمام مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا کره نرم شود. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. برای پخت بدون فر باید یک تابه دو طرفه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود. آرد را به همراه بیکینگ پودر مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا آرد سبک شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

کره نرم شده در دمای محیط را داخل کاسه ریخته و تخم مرغ و همه مواد را بجز آرد اضافه کنید و با همزن برقی به مدت چند دقیقه خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود. حالا باید مخلوط آرد را به تدریج به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا یک خمیر یکدست بدست بیاید. سپس دستکس دست کنید و خمیر را با نوک انگشت ورز دهید تا خمیر جمع شود.

مرحله سوم: کاتر زدن

خمیر را داخل نایلون قرار دهید و به مدت ۱ ساعت در یخچال استراحت دهید تا خمیر خنک شود. سپس خمیر را بین دو نایلون با کمک وردنه باز کنید. خمیر را با کاتر دلخواه برش بزنید. اگر کاتر خاصی مد نظر ندارید می توانید از مواد بردارید و در دست گرد کنید و داخل سینی فر قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی موکا با فر و بدون فر

شیرینی ها را داخل سینی فر و یا تابه دو طرفه که از قبل کاغذ روغنی انداختید بچینید. سپس سینی فر را در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا شیرینی پخته شود. برای پخت بدون فر در تابه را بسته و روی شعله پخش کن قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا شیرینی پخته شود  و بعد از پخت با شکلات ذوب شده تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی موکا شکلاتی خانگی

  1. خمیر حتما نیاز به استراحت دارد وگرنه به روغن می افتد.
  2. می توانید قبل از قرار دادن در فر روی آن ها شکلات چیپسی نسوز قرار دهید.
  3. بهتر است صبر کنید تا شیرینی پخته شود سپس از روی سینی جدا کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه