طرز تهیه شیرینی آردی گردویی ساده برای عید نوروز با فر و بدون فر

دستور پخت شیرینی آردی گردویی

طرز تهیه شیرینی آردی گردویی

 

شیرینی آردی گردویی یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین شیرینی های نوروزی می باشد که فوق العاده خوشمزه و ساده است و می توانید به راحتی با چند قلم مواد می توانید این شیرینی را تهیه کنید. این شیرینی برای عید نوروز بسیار مناسب است ولی به قدری خوشمزه است که می توانید در همه ایام سال تهیه کنید. شیرینی آردی گردویی با روغن جامد تهیه می شود و به شکل توپک های می باشد که با گردو پر شده است. شما می توانید این شیرینی خوشمزه را مانند دیگر شیرینی ها نوروزی می توانید با فر و با بدون فر آن را تهیه کنید. تمامی مواد را باید با ترازو وزن بگیرید تا یک شیرینی با کیفیت داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی آردی گردویی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی آردی گردویی

  • آرد ۳ پیمانه
  • روغن نیمه جامد ۲۰۰ گرم
  • کره ۱۰۰ گرم
  • گردو نگینی شده ۱.۵ پیمانه
  • پودر قند ۱/۳ پیمانه
  • وانیل ۱ ق چای خوری

طرز تهیه شیرین آردی گردویی با فر و بدون فر

مرحله اول: آماه سازی مواد

طرز تهیه شیرینی خشک مجلسی با ۲ قلم مواد

مرحله اول: بن ماری کردن شکلات

ابتدا باید تمام مواد را در دمای محیط قرار دهید و بعد همه مواد را اندازه کنید و کنار بگذارید. آرد را سه بار الک کنید تا سبک شود. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. برای پخت فر نیز باید یک تابه دو طرفه را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. برای گرم شدن باید از شعله پخش کن استفاده کنید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه روغن و کره و پودر قند و وانیل را داخل کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه باید مواد را بزنید در حدی که مواد باید کرمی رنگ و حجیم شوند. در حین هم زدن با لیسک دور کاسه را بگیرید تا همه مواد به طور یکسان و یکدست هم بخورد. بهتر است در حین هم زدن دستگاه همزن را کمی استراحت دهید.

مرحله سوم: تهیه خمیر شیرنی آردی گردویی

در ادامه باید کم کم شروع به اضافه کردن آرد کنید تا جایی که یک خمیر یکدست بدست بیاید می توانید ابتدا از لیسک برای هم زدن استفاده کنید و بعد خمیر را با کمی نوک انگشت جمع کنید. در انتها باید گردو خرد شده را اضافه کنید و خمیر را هم بزنید تا خوب یکدست و نرم شود.

مرحله چهارم: پخت شیرینی آردی گردویی

وقتی خمیر نرم و یکدستی بدست آمد باید از مواد به اندازه یک گردو کوچک بردارید و در دست گرد کنید. شیرینی های تهیه شده را داخل سینی فر یا تابه قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه فر و برای پخت بدون فر ۲۵ دقیقه روی شعله پخش کنید بگذارید تا پخته شود. بعد از پخت داخل پودر قند بغلطانید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیرینی آردی گردوییر

  1. وقتی شیرینی ها کاملا سرد شدند از روی سینی جدا کنید.
  2. برای فر های برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  3. اگر مقدار گردو را کمتر بریزید باید آرد را کمی بیشتر بریزید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه