طرز تهیه رویال آیسینگ با پودر مرنگ برای تزیین کیک و بیسکویت

طرز تهیه رویال آیسینگ

 

از کرم های پر کاربرد برای تزئین انواع بیسکویت ها و کاپ کیک یا قند های تزئینی می باشد که طرز تهیه آسانی دارد ولی برای تزئین یک بیسکویت حرفه ای باید بارها تلاش کنید تا به نتیجه دلخواه برسید شما می توانید در مراسمات مختلف بیسکویت طرح دار درست کنید و با رویال آیسینگ آنها را تزئین کنید. خاندان سلطنتی بریتانیا و فرانسه نقش مهمی در رشد و تنوع محصولات قنادی داشتند و اولین دستور تهیه رویال آیسینگ در عروسی ملکه ویکتوریا انگلیس نوشته شد. کیک عروسی پر از میوه های خشک بود و آشپز فرانسوی دنبال راه حلی برای اینکه این میوه ها خراب نشوند بود تا اینکه این رسپی را کشف کرد. غلظت های رویال آیسینگ بستگی به کاری که میخواهید انجام دهید متفاوت است. برای تهیه رویال آیسینگ به تعدادی قیف پلاستیکی نیاز دارید تا رویال آیسینگ را در رنگ های مختلف تهیه کنید و برای رنگی کردن آنها باید از رنگ ژله ای خوراکی استفاده کنید اگر بدنبال ترکیب رنگ خاصی هستید باید ترکیب آنها را بدست آورید و اگر می خواهید یک دکور حرفه ای روی کارتان بزنید باید از رنگ پودری استفاده کنید. برای پیاده کردن تکنیک رویال آیسینگ باید چند عدد قلمو با سایز های مختلف را از لوازم تحریر یا لوازم قنادی تهیه کنید یا برای سهولت در کار می توانید از ماسوره مخصوص رویال آیسینگ استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه رویال آیسینگ با پودر مرنگ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

پودر مرنگ۲ ق غذا خوری
پودر قند۱ پیمانه
شاسته ذرت۱ ق غذا خوری
آب هم دمای محیط۱/۴ پیمانه
رنگ ژلهبه مقدار لازم
  • پودر مرنگ ۲ ق غذا خوری
  • پودر قند ۱ پیمانه
  • نشاسته ذرت ۱ ق غذا خوری
  • آب هم دمای محیط ۱/۴ پیمانه
  • رنگ ژله به مقدار لازم

طرز تهیه رویال آیسینگ با پودر مرنگ

مرحله اول : مخلوط کردن مواد

بدلیل وجود باکتری سالمونلا استفاده از سفیده تخم مرغ را در رویال آیسینگ پیشنهاد نمی دهیم حتما از پودر مرنگ استفاده کنید این پودر در لوازم قنادی پیدا می شود. کمی بیشتری از آب گفته شده کنار دستتون باشد تا شاید لازم شد. تمام مواد را با هم داخل کاسه ریخته و با همزن برقی شروع به هم زدن کنید باید آنقدر هم بزنید تا مواد فرم بگیرید اگر دیدید خیلی غلیظ است و فرم نمی گیرید می توانید مقداری کمی آب نیز اضافه کنید وقتی رویال آیسینگ فرم گرفت باید خیلی سرعت عمل داشته باشید.

مرحله دوم : رنگی کردن مواد

رویال آیسینگ را به چند قسمت تقسیم کنید و به آنها رنگ ژله ای اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ بگیرد. معمولا در رویال آیسینگ غلظت را زیاد می گیریم و با توجه به کاری که میخواهیم انجام دهیم به آن آب اضافه می کنیم.

مرحله آخر

بیسکویت های پخته شده و کاتر زده را حاضر کنید و ابتدا دور طرح را دورگیری کنید سپس شروع به تزئین کوکی ها کنید رویال آیسینگ به سرعت خشک می شود پس حتما روی رنگ های دیگر که تهیه کردید نایلون کشیده تا خشک نشود. حتما به نکات پایانی دقت کنید.

فوت و فن های دستور تهیه رویال آیسینگ

  1. به طور کلی در رویال آیسینگ هر چقدر میزان پودر قند بیشتر باشد و آب کمتر در نهایت رویال آیسینگ غلیظ تری خواهید داشت و برعکس.
  2. معمولا در تهیه رویال آیسینگ بالاترین غلظت را تهیه می کنیم و با اضافه کردن آرد به غلظت های مختلف می رسانیم.
  3. از پرکاربردترین غلظت های آیسینگ می توان به غلظت استیف پیک، مدیوم پیک و فلودینگ اشاره کرد. استیف پیک غلظت بالا دارد و برای تهیه گل شکری استفاده می شود مدیوم مناسب دورگیری می باشد و فلودینگ برای پر کردن کوکی ها استفاده می شود.
  4. اگر مایه رویال آیسینگ شما خیلی شل شد باید پودر قند اضافه کنید.
  5. برای دورگیری کوکی ها باید از کمی آب اضافه کنید تا به غلظت مدیوم برسد و از قانون ۱۰ ثانیه استفاده می کنیم یعنی با چاقو یک خط روی رویال آیسینگ بکشید باید رد چاقو توی ۱۰ ثانیه از بین برود اگر مدت زمان بیشتری طول کشید یعنی سفت است.
  6. برای رسیدن به غلظت فلودینگ باید از قانون ۵ ثانیه استفاده کرد یعنی باید رد چاقو زیر ۵ ثانیه از بین برود.
  7. پودر قند باید نرم و یکدست باشد پس حتما دو بار الک کنید.
  8. مواد را باید در یک جهت هم بزنید.
  9. پره همزن باید تمیز و عاری از هرگونه چربی باشد.
  10. حتما در حین هم زدن از دور متوسط استفاده کنید زیرا برای تهیه رویال آیسینگ باید به یک بافت منسجم برسیم نه حجیم.

همچنین ببینید 

طرز تهیه رویال آیسینگ با پودر مرنگ برای تزیین کیک و بیسکویت
4 (80%) 6 votes