طرز تهیه شیرینی عید بدون فر ساده و کم هزینه در تابه + ویدیو آموزشی

دستور پخت شیرینی عید بدون فر

طرز تهیه شیرینی عید بدون فر و همزن

 

شیرینی عید بدون فر یکی از انواع شیرینی های نوروزی می باشد که بسیار ساده و کم خرج است و می توانید به راحتی با روغن جامد در خانه تهیه کنید. این شیرینی جذاب را بدون فر و داخل تابه دو طرفه روی گاز به شما یاد خواهیم داد که اگر فر ندارید می توانید این شیرینی جذاب را برای نوروز تهیه کنید. این شیرینی خوشمزه را می توانید با کاتر ها تهیه کنید و در انتها با بادام یا گردو و شکلات ذوب شده به دلخواه تزئین کنید. تمامی مواد به پیمانه گفته شده است که اگر ترازو ندارید می توانید به سادگی این شیرینی را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی عید بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی عید نوروز بدون فر

  • روغن کاملا جامد ۱/۲ پیمانه معادل ۱۰۰ گرم
  • پودر قند ۳/۴ پیمانه معادل ۱۴۰ گرم
  • آرد سفید قنادی ۱.۵ پیمانه حدود ۱۸۰ گرم
  • پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری
  • شکلات تخته ای به مقدار لازم
  • مغزیجات دلخواه به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی عید بدون فر با روغن جامد

مرحله اول: آماده سازی روغن

ابتدا باید روغن را کاملا جامد کنیم، زیرا تمام روغن های بازار نیمه جامد هستند و اصلا برای تهیه شیرینی مناسبت نیست. روغن را روی بخار کتری یا روی بخاری قرار دهید تا کاملا ذوب شود. سپس آن را داخل یک شیشه ریخته و در یخچال قرار دهید تا کاملا جامد شود. می توانید این روغن را برای تهیه شیرینی ها سنتی استفاده کنید.

مرحله دوم: هم زدن روغن

در ادامه روغن را به همراه پودر قند و وانیل داخل یک کاسه بریزید و ابتدا با قاشق هم بزنید سپس با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه خوب مواد را هم بزنید تا روغن حجیم و کرم رنگ شود. در ادامه باید کم کم آرد را به همراه پودر کاکائو الک شده اضافه کنید تا یک خمیر یکدست و نرمی بدست بیاید.

مرحله سوم: کاتر زدن شیرینی ساده و ارزان برای عید

در ادامه کمی با نوک انگشت خمیر را جمع کنید. اصلا نباید آن را ورز دهید وگرنه به روغن افتاده و در حین پخت سفت می شود. خمیر شیرینی را بین نایلون با وردنه به قطر ۱ سانت باز کنید و با کاتر دلخواه خمیر را برش بزنید. یک تابه دو طرفه را که از قبل روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله چهارم: پخت شیرینی عید نوروز

داخل تابه دو طرفه کاغذ روغنی قرار دهید و شیرینی ها را داخل تابه قرار دهید و درب تابه را بسته و روی شعله پخش کن قرار دهید تا شیرینی ها به مدت ۲۰ دقیقه پخته شوند و صبر کنید تا ۱ الی ۲ ساعت خنک شود و بعد باید تزئین کنید. نیازی نیست شیرینی تغییر رنگ دهد. شکلات را بن ماری کنید و روی هر شیرینی کمی مغزیجات قرار دهید و با شکلات ذوب شده فیکس کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیرینی عید بدون فر در تابه دو طرفه

  1. برای پخت در فر باید در طبقه وسط فر به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود.
  2. برای پخت در توستر و فر های برقی باید دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  3. می توانید پودر کاکائو را حذف کنید تا شیرینی ساده داشته باشید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه