طرز تهیه شیرینی کنجدی خانگی نرم و خوشمزه با روغن جامد بدون فر

دستور پخت شیرینی کنجدی

طرز تهیه شیرینی کنجدی

 

شیرینی کنجدی یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه می باشد که خیلی ساده می باشد و می توانید برای عید نوروز این شیرینی جذاب را تهیه کنید. این شیرینی جذاب با روغن جامد تهیه می شود. دقت کنید باید از روغن کاملا جامد استفاده کنید و بعد از قالب زدن روی آن رومال بزنید و کنجد یا گل محمدی یا پودر پسته بزنید. این شیرینی ایده بسیار خوبی برای نوروز است. شما می توانید این شیرینی را همانند دیگر شیرینی بدون فر تهیه کنید، که می توانید از فر دست ساز یا تابه دو طرفه برای پخت استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه طرز تهیه شیرینی کنجدی خانگی بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی کنجدی خانگی

  • روغن جامد ۲۰۰ گرم
  • پودر قند یا شکر ۱۲۰ گرم
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • پودر هل ۱ ق چای خوری
  • کنجد بو داده ۵۰ گرم
  • آرد ۳۲۰ گرم
  • زرده تخم مرغ ۱ عدد
  • زعفران دم کرده ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه شیرینی کنجدی نرم برای عید نوروز بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا هم مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس مواد را اندازه کنید. روغن را باید کاملا جامد کنید برای این کار روغن را یک بار ذوب کنید و در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود. برای رومال زعفران را بسابید و یا یخ دم بگذارید. کنجد را بو دهید و یا کنجد بود داده آماده استفاده کنید.

مرحله دوم: هم زدن

روغن را به همراه پودر قند یا شکر با همزن برقی بزنید تا روغن کرم رنگ و پوک شود. در حین هم زدن با لیسک روغن اطراف کاسه بگیرید تا روغن خوب هم بخورد و تغییر رنگ دهید. در ادامه تخم مرغ را به همراه پودر هل اضافه کنید و هم بزنید تا تخم مرغ به خورد مواد برود.

مرحله سوم: تهیه خمیر

در ادامه کنجد بو داده را اضافه کنید و مواد را هم بزنید و حالا باید شروع به اضافه کردن آرد کنید. باید آرد به تدریج به مواد اضافه کنید تا خمیری نرم و منسجمی بدست بیاید. از خمیر بردارید و دست گلوله کنید نباید اصلا ترک بخورد. خمیر را داخل نایلون قرار دهید و برای نیم ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی کنجدی بدون فر

در ادامه خمیر را بین دو نایلون با کمک وردنه به قطر نیم سانت باز کنید و با کاتر دلخواه آن را برش بزنید. یک تابه دو طرفه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود. داخل تابه کاغذ روغنی قرار دهید و شیرینی ها را داخل تابه قرار دهید و با زرده شیرینی ها را رومال کنید و کنجد بپاشید و برای ۱۵ دقیقه روی شعله پخش کن قرار دهید تا شیرینی ها پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیرینی کنجدی خانگی نرم با روغن جامد

  1. برای پخت در فر باید روی دمای ۱۶۰ درجه بگذارید تا پخته شود.
  2. این شیرینی ماندگاری بسیار بالایی دارد و می توانید در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.
  3. خمیر را نباید ورز دهید وگرنه به روغن می افتد.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه