طرز تهیه شیرینی مربایی کاکائویی شیک و ساده و خوشمزه با فر و بدون فر

دستور پخت شیرینی مربایی کاکائویی

 طرز تهیه شیرینی مربایی کاکائویی

 

شیرینی مربایی کاکائویی یا شیرینی مشهدی کاکائویی یکی از انواع شیرینی ها نوروزی می باشد که شما جز ایام نوروز می توانید در همه حال آن را تهیه کنید زیرا بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید با مربا دلخواه وسط این شیرینی را پر کنید. اما شیرینی مربایی کاکائویی طرفداران خودش را دارد و برای کسانی که طعم و مزه کاکائو را دوست دارند بسیار مناسب است. شما می توانید این شیرینی جذاب را با فر و بدون فر تهیه کنید. همه مواد به پیمانه آشپزی گفته شده است تا بتوانید به راحتی آن را در منزل برای یک دورهمی تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی مربایی کاکائویی را با فر و بدون فر به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی مربایی کاکائویی با پیمانه

  • آرد ۱.۵ پیمانه
  • پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری
  • کره ۱۰۰ گرم
  • پودر قند ۱/۲ پیمانه
  • وانیل ۱/۳ ق چای خوری
  • وانیل ۱/۳ ق چای خوری
  • زرده تخم مرغ ۱ عدد
  • عسل ۱ ق مربا خوری
  • شیر ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه شیرینی مربایی کاکائویی مجلسی و ساده

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد را اندازه کنید. می توانید از پیمانه آشپزی یا یک لیوان فرانسوی دسته دار برای اندازه کردن استفاده کنید. زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید. آرد و پودر کاکائو را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک و دانه های کاکائو باز شوند.

مرحله دوم: هم زدن کره

در ادامه کره و پودر قند را به همراه وانیل اضافه کنید و با همزن برقی خوب بزنید تا کره کمی کرم رنگ و پوک شود. در حین هم زدن حتما با لیسک دور کاسه را تمیز کنید و بگذارید همه کره هم بخورد. در ادامه زرده تخم مرغ و عسل را اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه خمیر شیرینی مربایی کاکائویی

مواد را برای ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا زرده به خورد مواد برود. شیر را نیز اضافه کنید و حالا باید مخلوط آرد و پودر کاکائو را کم به کم اضافه کنید تا خمیر یکدست و نرمی بدست بیاید، خمیر باید کاملا نرم و بدون ترک باشد و اصلا نباید از با کف دست خمیر را ورز دهید و گرنه به روغن می افتد می توانید از غذاساز یا تیغه خمیرزن استفاده کنید. خمیر را داخل نایلون قرار دهید و به مدت ۳۰ دقیقه استراحت دهید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی مربایی کاکائویی با فر و بدون فر

حالا خمیر را بین دو نایلون باز کنید و با کاتر دلخواه آن ها را برش بزنید. یک سری از خمیر های کاتر زده را با ماسوره تو خالی کنید. کف سینی فر شیرینی ها را بچینید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۰ دقیقه با دمای ۱۷۰ درجه بگذارید تا شیرینی ها پخته شوند. برای پخت بدون فر نیز داخل یک تابه دو طرفه کاغذ روغنی قرار دهید و شیرینی ها را روی آن قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا آن ها با درب بسته پخته شوند. بعد از پخت صبر کنید تا خنک شود و مابین آن را با مربا دلخواه پر کنید و بهم بچسبانید.نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیرینی مربایی کاکائویی

  1. می توانید به دلخواه مقدار کاکائو را بیشتر کنید تا رنگ شیرینی تیره شود.
  2. برای پخت در فرهای برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  3. می توانید از عسل نیز برای مابین شیرینی ها استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه