طرز تهیه شیرینی میشکا خانگی با پیمانه ساده و آسان + عکس مراحل

دستور تهیه شیرینی میشکا

طرز تهیه شیرینی میشکا

 

شیرینی میشکا یکی از شیرینی های سنتی ایرانی می باشد که فوق العاده نوستالژی می باشد و می توانید به راحتی این شیرینی را در منزل به مناسبت های مخلتف می توانید تهیه کنید. شیرینی میشکا فوق العاده راحت است و می توانید برای عید نوروز آن را تهیه کنید. شما برای تهیه این شیرینی نان میکادو باید تهیه کنید و بعد مواد میانی را تهیه کنید و در انتها روی آن شکلات ذوب شده بریزید و تزئین کنید. برای تهیه این شیرینی اصلا نیازی به فر و یا قالب خاصی نیست و به راحتی می توانید آن را تهیه کنید. این شیرینی ماندگاری خوبی دارد و می توانید در یخچال آن را نگهداری کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی میشکا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی میشکا خانگی با پیمانه

  • آرد قنادی ۲ پیمانه
  • آرد نخودچی ۱ پیمانه
  • پودر کاکائو ۳ ق غذا خوری
  • روغن مایع ۱ پیمانه
  • پودر قند ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • کره یا روغن جامد ۳/۴ پیمانه
  • پودر هل و دارچین به دلخواه
  • نان میکادو ۷ ورق
  • شکلات ۱۵۰ گرم
  • روغن مایع ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه شیرینی میشکا ساده بدون فر

مرحله اول: تفت دادن آرد

ابتدا تمام مواد را اندازه کنید و می توانید از یک لیوان فرانسوی یا پیمانه شیرینی پزی استفاده کنید. در ادامه آرد سفید یا همان آرد قنادی را الک کنید و داخل تابه بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و در ادامه آرد نخودچی را اضافه کنید و مجدد برای ۱۰ دقیقه دیگر تفت دهید تا بوی خامی آرد نخودچی نیز گرفته شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه پودر کاکائو را اضافه کنید و مواد را هم بزنید. در ادامه کره و روغن جامد را اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید و هم بزنیدتا مواد به غلظت مناسب برسد و بعد روغن مایع را کم کم اضافه کنید تا مواد به خوبی یکدست شود. در انتها حرارت را کم کنید و پودر قند و هل و دارچین را اضافه کنید.

مرحله سوم: ریختن مواد روی نان میکادو

غلظت مواد باید به طور باشد که به راحتی روی نان میکادو پهن شود و بتوانید با پالت خوب صاف کنید. اجازه دهید مواد از داغی بیفتد و بعد داخل یک سینی یک ورقه میکادو قرار دهید و بعد مقداری از مواد تهیه شده روی آن بریزید و بعد با پالت صاف کنید و بعد یک ورقه دیگر از نان میکادو قرار دهید و همین طور لایه ها را تکرار کنید.

مرحله چهارم: تهیه شیرینی میشکا

وقتی لایه ها را روی هم قرار می دهید خوب فشار دهید تا لایه ها بهم بچسبند. اگر مواد بین کار سرد شدند کمی داغ کنید و بعد استفاده کنید. در انتها جسم سنگینی روی شیرینی قرار دهید و چند ساعت در دمای محیط قرار دهید و استراحت دهید تا لایه ها بهم بچسبند و منسجم شوند. در انتها شکلات را بن ماری کنید و ۱ ق غذا خوری روغن مایع را اضافه کنید و به دلخواه روی آن با شکلات سفید طرح بزنید و بعد برش بزنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیرینی میشکا به روش قنادی

  1. این شیرینی در ظرف دربسته در یخچال به مدت ۱ ماه قابل نگهداری می شود.
  2. صبر کنید تا شکلات بسته و بعد اضافات دور ان را برش بزنید و به اندازه دلخواه ببرید.
  3. دقت کنید آرد ها را مداوم هم بزنید، چون سریع می سوزد.

همچنین ببینید

از
9
دیدگاه

  • امیر محمد ۱ سال پیش

    هر چی درباره میشکا اطلاعات میخواستم رو متوجه شدم ممنون از سایت خوبتان.
    ما خط تولید میشکا رو راه اندازی کردیم از طریق سایت دستگاه با ما امیداورم خوب پیش بریم

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سلام اقا امیر محمد ایشا موفق باشید

      پاسخ