طرز تهیه مارمالاد خرمالو خوشمزه و آسان با پودر ژلاتین و شکر

طرز تهیه مارمالاد خرمالو

 

یکی از انواع مارمالاد ها می باشد که در فصل پاپیز همزمان با رسیدن خرمالو می توانید این مارمالاد خوشمزه را تهیه کنید مارمالاد خرمالو را می توانید برای صبحانه یا عصرانه و یا برای تهیه انواع کیک و شیرینی استفاده کنید و از طعم و مزه خوب آن لذت ببرید شما اگر به میوه خرمالو علاقمند هستید این مارمالاد را حتما دوست خواهید داشت. خرمالو انواع مختلفی در سراسر جهان دارد که معمول ترین آن ریشه ژاپنی دارد که بسیار انرژی زا می باشد و در روزهای سرد پاییزی می تواند میوه بسیار خوب و پر فایده ای باشد زیرا منبع غنی از ویتامین C می باشد و سرشار از پتاسیم و منگنز است. امروز در پارسی دی طرز تهیه مارمالاد خرمالو با پودر ژلاتین و شکر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

خرمالو۱ کیلوگرم
شکر۴۰۰ گرم
آبلیمو۱ ق چای خوری
پودر ژلاتین۱ ق غذا خوری
آب سرد۵ ق غذا خوری

طرز تهیه مارمالاد خرمالو با پودر ژلاتین و شکر

مرحله اول: آماده سازی خرمالو

ابتدا خرمالو را شسته و پوست آن را جدا کنید قسمت وسط خرمالو که باعث گس شدن خرمالو می شود را با چاقو جدا کنید و بعد خرمالو را پوره کنید برای پوره کردن خرمالو می توانید از غذاساز یا گوشتکوب برقی استفاده کنید و خوب خرمالو را له و پوره کنید و بهتر است از صافی رد کنید.

مرحله دوم: افزودن شکر

در ادامه پوره خرمالو را داخل قابلمه ریخته و شکر را به آن اضافه کنید مقدار شکر بسته به شیرینی خرمالو ها متفاوت است و می توانید تا ۱ کیلوگرم نیز بریزید پس بعد از ریختن شکر تست کنید و اگر نیاز بود مقدار بیشتری شکر بنا به ذائقه خود بریزید سپس درب قابلمه را بگذارید و برای ۲ الی ۳ ساعت بگذارید تا بماند.

مرحله سوم: جوشاندن

در ادامه هر نیم ساعت یکبار پوره و شکر را هم بزنید تا خوب مخلوط شود سپس بعد از ۳ ساعت قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید تا بجوش بیاد این مرحله ممکن است نیم ساعت طول بکشد از کنار گاز نروید و مدام مخلوط پوره را هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه مارمالاد خرمالو

در ادامه آب سرد را داخل یک کاسه ریخته و ژلاتین را اضافه کنید و صبر کنید تا اسفنجی شود سپس روی کتری قرار دهید و بن ماری کنید و یا برای ۱ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید تا ذرات ژلاتین حل شود سپس ژلاتین بن ماری شده را به همراه آبلیمو اضافه کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه دیگر نیز بجوشد سپس از روی حرارت بردارید و داخل شیشه تمیز ریخته و بعد از خنک شدن در یخچال قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه مارمالاد خرمالو

  1. به دلخواه می تواینید در انتهای پخت کمی وانیل به مارمالاد اضافه کنید.
  2. در انتها باید مارمالاد خرمالو قوام کافی را داشته باشید وگرنه کپک می زند.
  3. شما می توانید برای انواع شیرینی مربایی و نون ها از این مارمالاد استفاده کنید.
  4. از آبلیمو تازه و خونگی استفاده کنید.
  5. بهتر است از خرمالو رسیده استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه مارمالاد خرمالو خوشمزه و آسان با پودر ژلاتین و شکر
5 (100%) 1 votes