طرز تهیه شیرینی برنجی کاکائویی با فر و بدون فر + فوت و فن های شیرینی برنجی

طرز تهیه شیرینی برنجی کاکائویی

یکی از شیرینی بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید این شیرنی خوشمزه رادر طعم کاکائویی تهیه کنید و در کنار دیگر شیرینی های خود سرو کنید، بهتر است برای تهیه شیرینی برنجی از آرد برنج مرغوب استفاده کنید و یا خودتان در منزل می توانید به راحتی آرد برنج تهیه کنید و خوب الک کنید تا یکدست شود و بعد این شیرینی خوشمزه را در منزل و برای نوروز در کنار دیگر شیرینی خود آماده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی برنجی کاکائویی را به شما آمورش خواهید داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کره هم دمای محیط یا روغن جامد۱۰۰ گرم
پودر هل۱/۲ ق چای خوری
پودر قند۹۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
گلاب۱/۴ پیمانه
آرد برنج۲۵۰ گرم
پودر کاکائو۱ ق غذا خوری

طرز تهیه شیرینی برنجی کاکائویی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد زرده را از سفیده تخم مرغ جدا کنید، پودر قند و آرد برنج را یک بار الک کنید و جدا قرار دهید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه باید کره نرم شده را به همراه پودر قند و پودر هل تازه آسیاب شده با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و حجیم شود و حتما در طول هم زدن مواد را دورگیری کنید تا یکدست هم بخورد و بوی خامی کره از بین برود.

مرحله سوم: افزودن زرده

در ادامه باید زرده را اضافه کنید و مجدد مواد را هم بزنید تا یکدست شود و بعد گلاب را اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا مواد کاملا یکدست شود و باید شروع به اضافه کردن آرد کنید، دقت کنید نباید همه آرد را یکجا بریزید و کم کم بریزید تا خمیر یکدستی بدست بدست بیاید و بسته به آب خور آرد شما ممکن است کمی بیشتر یا کمتر آرد مصرف شود. خمیر را در دست گرد کنید و کمی فشار دهید و اگر تر نخورد یعنی خمیر شما حاضر شده است و بعد به ان پودر کاکائو اضافه کنید و کمی ورز دهید تا مخلوط شود و داخل نایلون قرار دهید و به مدت ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله چهارم: پخت شیرینی برنجی کاکائویی

در ادامه باید از خمیر به اندازه های یک اندازه بردارید و در دست گرد کنید و مهر مخصوص شیرینی برنجی را بزنید و شیرینی ها را روی سینی فر قرار دهید و یا اگر می خواهید بدون فر تهیه کنید داخل تابه دو طرفه کاغذ روغنی قرار دهید و شیرینی ها را داخل تابه قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید و برای پخت بدون فر نیز واشر تابه را بردارید و به ۲۰ الی ۲۵ دقیقه زمان دهید تا زیر شیرینی پخته شود.. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی برنجی کاکائویی

  1. از آرد برنج مرغوب استفاده کنید.
  2. خمیرو اصلا ورز ندید وگرنه به روغن افتاده و شیرینی خشک می شود.
  3. آرد زیاد نریزید چون موقع مهر زدن شیرینی ترک میخورد.

همچنین ببینید 

طرز تهیه شیرینی برنجی کاکائویی با فر و بدون فر + فوت و فن های شیرینی برنجی
5 (100%) 3 votes