طرز تهیه شیرینی عید با نشاسته ذرت ساده و سریع با عکس مراحل

طرز تهیه شیرینی عید با نشاسته ذرت

 

شیرینی های عید همیشه خوشمزه و ساده هستند که ماندگاری بسیار بالایی دارند، شما می توانید این شیرینی را با نشاسته ذرت و آرد  شیرینی پزی یا همان آرد سفید استفاده کنید. شما می توانید این شیرینی را با انواع قالب ها مختلف تهیه کنید و وسط شیرینی را با بریلو یا پسته یا انواع مارمالاد ها پر کنید. شما می توانید این شیرینی را با فر و بدون فر تهیه کنید و از طعم بی نظیر این شیرینی در کنار یک لیوان چای لذت ببرید. شما می توانید از کره یا روغن جامد برای تهیه این شیرینی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی عید با نشاسته ذرت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد شیرینی پزی۳۰۰ گرم معادل ۲ لیوان
کره یا روغن جامد۱۵۰ گرم معادل ۲/۳ لیوان
پودر قند۸۰ گرم معادل ۱/۲ لیوان
نشاسته ذرت۴۵ گرم معادل ۳ ق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱/۴ ق چای خوری
عسل۱ ق غذا خوری
ژله بریلوبه مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی عید با نشاسته ذرت

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. سپس به کمک ترازو یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. در ادامه باید پودر قند را به همراه روغن جامد با همزن برقی ۳ الی ۴ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود، حتما در طول هم زدن باید دورگیری کنید تا روغن حسابی پوک شود.

 

مرحله دوم: افزودن تخم مرغ

در ادامه باید عسل و تخم مرغ و وانیل را به مواد اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا مواد یکدست شود، در ادامه نشاسته آرد را نیز اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید و اگر نیاز بود دورگیری کنید تا مواد یکدست هم بخورد.

مرحله سوم: تهیه خمیر شیرینی

ابتدا باید نیمی از آرد را اضافه کنید و هم بزنید و بعد نیمی دیگر آرد را اضافه کنید و هم بزنیدو بعد باید بقیه آرد اضافه کنید و با انگشت دست خمیر را جمع کنید، بسته به نوع جنس آرد ها ممکن است ۲ الی ۳ ق غذا خوری بیشتر مصرف شود. دقت کنید اگر آرد زیادی به خمیر بزنید سفت می شود و در نهایت باید خمیر لطیف و نرمی داشته باشد که به دست نچسبد.

مرحله چهارم: پخت شیرینی عید با نشاسته ذرت

در ادامه باید خمیر را برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و بعد خمیر را بین دو نایلون به قطر سه میل پهن کنید و ابتدا کاتر را داخل آرد بزنید و بعد روی خمیر برش بزنید و روی سینی فر از قبل کاغذ روغنی قرار دادید بگذارید و برای پخت به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۷۰ زمان دهید تا زیر شیرینی تغییر رنگ دهید و بعد به دلخواه روی شیرینی با بریلو یا پسته تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی عید با نشاسته ذرت

  1. برای براق تر شدن شیرینی می توایند از عسل رقیق شده استفاده کنید.
  2. اگر از روغن نیمه جامد استفاده می کنید حتما از قبل روغن را صاف کنید به این صورت که روغن را روی حرارت خیلی ملایم بزارید تا آب شود بعد داخل یه ظرف بریزید و بزارید یخچال تا دوباره سفت شود.
  3. می توانید بجای وانیل از پودر هل استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه شیرینی عید با نشاسته ذرت ساده و سریع با عکس مراحل
5 (100%) 1 votes