طرز تهیه کوفته فلفلی ترکیه ای لذیذ و ساده با طعمی بی نظیر و گوشت چرخ کرده

دستور پخت کوفته فلفلی

طرز تهیه کوفته فلفلی

 

کوفته فلفلی یکی از کوفته های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که برای کشور ترکیه است. این کوفته همان طور که از نام آن پیداست از فلفل دلمه ای رنگ و فلفل سبز شیرین تهیه می شود و طعمی بی نظیر دارد. شما می توانید این کوفته فلفلی را به همراه گوجه سرخ شده و یک کته خوش طعم سرو کنید. کوفته ها فلفلی در اندازه کوچک تهیه می شود و مقداری که در این رسپی گفته شده است برای دو نفر کافی است و اگر می خواهید برای تعداد بیشتری تهیه کنید باید مقدار ها را بیشتر کنید. اگر به دنبال یک غذای جدید با طعم و مزه عالی می گردید این کوفته را حتما تست کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوفته فلفلی ترکیه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوفته فلفلی ترکیه ای

  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • فلفل دلمه رنگی ۵۰ گرم
  • فلفل سبز شیرین ۴۰ گرم
  • پودر سوخاری ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر زیره، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه کوفته فلفلی خوشمزه و ساده به روش ترکی با گوشت چرخ کرده

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز یا درشت بزنید و آب پیاز را بگیرید تا کوفته های شما در هنگام سرخ کردن وا نرود. فلفل دلمه رنگی را (می توانید از هر رنگی که دوست دارید استفاده کنید) به صورت نگینی ریز خرد کنید، فلفل سبز شیرین را نیز به صورت حلقه ای ریز خرد کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید داخل یک کاسه گوشت چرخ کرده را به همراه مواد ریز شده در مرحله قبل و پیاز و ادویه ها و پودر سوخاری خوب ورز دهید. ورز دادن در تهیه کوفته ها بسیار مهم می باشد زیرا باعث می شود مواد مسنجم شود و در هنگام سرخ شدن وا نرود. اگر زمان برای تهیه کوفته دارید می توانید به مواد نیم ساعت داخل یخچال زمان دهید.

مرحله سوم: سرخ کردن کوفته فلفلی

داخل یک تابه مقداری روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود. از مواد کوفته به اندازه گردو بردارید و در دست گرد کنید و داخل تابه یک طرف آن را سرخ کنید و بعد برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود و در انتها به همراه گوجه سرخ شده و سیب زمینی سرخ شده به دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوفته فلفلی با گوشت چرخ کرده و فلفل دلمه ای رنگی

  1. به دلخواه می توانید کوفته ها را با سس های مختلف سرو کنید.
  2. کوفته باید با شعله ملایم خوب سرخ و مغز پخت شود و اصلا نباید حرارت را بالا بگیرید وگرنه گوشت شما خام باقی می ماند.
  3. پودر سوخاری مانع وا رفتن کوفته می شود و همچنین به مسنجم شدن مواد کمک می کند، اگر در دسترس نداشید از آرد نخودچی استفاده کنید.
  4. به دلخواه می توانید به مواد کمی آبلیموترش تازه اضافه کنید و یا در کنار کوفته و برنج لیموترش سرو کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه