طرز تهیه ساندویچ کوفته ریزه ایتالیایی خوشمزه و عالی با سس مخصوص

طرز تهیه ساندویچ کوفته ایتالیایی

 

یکی از غذاهای متفاوت و خاص است که در ایتالیا بسیار محبوب است. یک ایده عالی برای زمان هایی که از طعم غذاهای تکراری خسته شده اید و دنبال دستور پخت غذای خاص و بسیار لذیذ می گردید که با همه مزاج ها سازگار باشد. این غذای فوق العاده را به شما پیشنهاد می کنیم شما می توانید در وعده شام و یا نهار این ساندویچ خوشمزه ایتالیایی را میل کنید.در کنار این ساندویچ یک سس مخصوص به شما آموزش خواهیم داد تا طعم این ساندویچ را کامل کند. مطمئن باشید طعم و مزه این ساندویچ را دوست خواهید داشت. امزوز قصد داریم طرز تهیه کوفته ایتالیایی را در پارسی دی آموزش دهیم.  همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
جعفری۲ ق غذا خوری
پودر نان۳-۴ ق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
هویج۱ عدد کوچک
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس کوفته ایتالیایی

پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه ۱ عدد کوچک
فلفل تند با دلمه ای۱ عدد کوچک
نمک و فلفلبه مقدار لازم
رب گوجه۱/۵ ق غذا خوری
گوجه پوره شده۱ پیمانه پر

مواد لازم برای روی ساندویچ

ریحان تازه۶ شاخه
لیموترش۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
روغن زیتونبه مقدار لازم
پنیر موزارلا یا پیتزابه مقدار لازم

طرز تهیه کوفته ایتالیایی با سس مخصوص

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا گوجه ها را شسته و در غذا ساز بریزید به اندازه ۱ لیوان پوره کنید. پیاز، هویج، سیر و فلفل ها را بشورید و روی تخته برش نگینی خرد کنید. در تابه مناسب مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم ابتدا پیاز و بعد با سیر تفت دهید. سپس هویج و فلفل دلمه را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا باهم تفت بخورند. نمک و فلفل را اضافه کنید و همه مواد را مخلوط کنید و بعد از اینکه مواد مقداری تفت خوردن رب گوجه را اضافه کنید هم بزنید و در آخر کار پوره گوجه را اضافه کنید و نیم ساعت روی شعله ملایم قرار دهید. مواد باید به مدت ۳۰ دقیقه پخته شود.

مرحله دوم: تهیه کوفته گوشت

جعفری ها را شسته و اجازه دهید تا خشک شود سپس آن هارا ساطوری کنید. پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز کنید. آب پیاز را بگیرید و با گوشت چرخ کرده و سیر، جعفری ساطوری شده، پودرنان، نمک ، فلفل، تخم مرغ باهم مخلوط کنید تا مواد منسجم شود. سپس در یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا استراحت کند. بعد از استراحت از یخچال خارج کنید و اندازه یک گردو از مواد بردارید و با دست به آن شکل دهید و در ظرفی بچینید. سپس روی آن ها آرد الک کنید. در تابه مناسب روغن بریزید و کوفته ها را سرخ کنید.

مرحله سوم: پخت کوفته ها

کوفته های سرخ شده را به آرامی داخل تابه سس قرار دهید و اجازه دهید تا کوفته ها در سس پخته شوند. توجه کنید سس کوفته خیلی کم نشود زیرا قرار است داخل ساندویچ از این سس استفاده می کنید.

مرحله چهارم: تهیه مواد روی ساندویچ

ابتدا قبل از تهیه مواد، فر را در دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. در کاسه ای مناسب ریحان، لیموترش، روغن زیتون و فلفل و نمک را اضافه کنید و هم بزنید. نان باگت را از درازا برش دهید. روی یک تکه برش خرده از باگت با قاشق یک لایه سس روی نان بریزید. سپس کوفته ها را روی سس قرار دهید. پنیر موزارلا را روی کوفته قرار دهید و ساندویچ های درست شده را در سینی فر بگذارید. سینی را داخل فر از گرم شده بگذارید تا پنیر ذوب شود. سینی را خارج کنید و حالا نوبت ریحان تهیه شده است. آن روی ساندویچ می باشد. مواد ترکیبی ریحان را روی پنیر  قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ساندویچ کوفته ایتالیایی

  1. می توانید از نان تست به جای باگت استفاده کنید.
  2. می توانید از سویا در داخل گوشت استفاده کنید.
  3. در داخل کوفته ها می توان از سبزیجات معطر یا ادویه اورگانو اضافه کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه