طرز تهیه بیف استروگانوف خوشمزه و مخصوص رستورانی با قارچ

بیف استراگانوف , طرز تهیه بیف استراگانوف , کالری بیف استروگانوف , fdt hsjv,'hkt

 

یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار در جهان است که اصالت ان متعلق به کشور روسیه می باشد. بیف استروگانوف در کنار غذاهایی مثل سالاد الویه ، سالاد روسی و چیکن استروگانف از معروف ترین غذاهای روسی هستند که در کشورمان ایران از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر بیف استروگانوف تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری بیف استروگانوف تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه بیف استروگانوف با پارسی دی همراه باشید.

کالری بیف استروگانوف : برای هر نفر ۳۰۰ تا ۳۵۰ کالری

مواد لازم

پیاز۲ عدد
شیر۱/۲ پیمانه
قارچ۱۰۰ گرم
خامه۲۰۰ گرم
گوشت۳۰۰ گرم
سیب زمینی۳ عدد
آرد۱ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه بیف استروگانوف

ابتدا گوشت را به شکل مستطیل برش می دهیم و دقت کنید برش ها تقریبا نازک باشند،سپس پیازها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و در تابه ای روغن می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا روغن به مرور زمان داغ شود

سپس پیازهر را در تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا کمی نرم شوند و تکه گوشت ها را به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ آن ها تغییر کند،آنگاه ۲ لیوان آن داخل تابه می ریزیم و حرارت را ملایم می کنیم و صبر می کنیم تا خوب بپزد و آب گوشت کاملا تبخیر شود.

تا پخت گوشت زمان داریم تا قارچ ها را آماده کنیم.با پارچه ای حوله ای که نمدارش می کنیم ذرات سیاه روی قارچ ها را تمیز می کنیم و در زمان کوتاهی سریع آبکش می کنیم و روی تخته به صورت ورقه ورقه خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

زمانی که آب تابه کاملا تبخیر شد قارچ ها را داخل تابه می ریزیم و مواد را مخلوط می کنیم و تفت می دهیم تا قارچ ها آب بیندازند و سپس آب قارچ ها تبخیر شود. شیر را داخل کاسه ای می ریزیم و آرد ،نمک و فلفل را با آن مخلوط می کنیم

و هم می زنیم تا یکدست شوند و بعد به مواد داخل تابه می افزاییم و تفت می دهیم تا شیر حباب بزند و آن وقت تابه را از روی حرارت بر می داریم. خامه را به مواد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا به خورد مواد برود.بیف استروگانوف ما آماده است.

در تابه ای کوچک و گود روغن می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا داغ شود سپس تا داغ شدن روغن سیب زمینی ها را پوست می گیریم و می شوییم و به صورت خلالی خرد می کنیم و داخل روغن سرخ می کنیم و بیف استروگانوف را در ظرف مورد نظر می ریزیم و سیب زمینی های سرخ شده را کنار آن قرار می دهیم.نوش جان

تصویر از mehnoosh_mah

همچنین ببینید

سیب زمینی سرخ شده

از
212
دیدگاه

  • فرحناک ۳ سال پیش

    سلام و درود خدمت شما آشپز توانمند
    بیف استراگوناف را مرحله به مرحله و با جزییاتی که فرمودید تهیه کردم و بسیییییییی لذت بردم.
    سپاس فراوان بابت توضیحات عالییییییی
    یک پیشنهاد هم داشتم اینکه اگر پودر آویشن هم همان زمانی که سایر ادویه ها افزوده میشود؛ افزوده شود واقعا طعم خواستنی تری پیدا میکند.

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۳ سال پیش

      ممنون

      پاسخ