طرز تهیه پیتزا رست بیف ریش ریش خوشمزه و رستورانی در منزل

طرز تهیه پیتزا رست بیف

 

یکی از انواع پیتزا های خوشمزه و لذیذ می باشد. رست بیف از گوشت گاو می باشد که به صورت برشته آماده می شود. رست بیف نوعی از گوشت گاو می باشد که به عنوان غذای اصلی و برای نهار و شام تهیه می شود. رست بیف یکی ار غذاهای ملی و مشخص شده انگلستان می باشد که قدمت آن به سال ۱۷۳۱ بر می گردد. استفاده کردن از رست بیف داخل پیتزا بسیار مزه و طعم آن را متفاوت می کند و بیشتر افراد طعم و مزه آن را دوست دارند. همراه این پیتزای جذاب از سس مارینارا استفاده می کنیم، این سس یک سس گوجه فرنگی می باشد که با گوجه فرنگی و سیر و مواد معطر دیگر آماده می شود. امروز قصد داریم طرز تهیه پیتزا رست بیف خانگی ریش ریش را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

قارچ۵ عدد
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
گوشت گوسفندی۲۰۰ گرم
فلفل دلمه۱/۴ عدد

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

آرد۳۰۰ گرم
آب ولرم۲/۳ پیمانه
خمیر مایه۱ ق غذا خوری
شکر۱ ق غذا خوری
روغن۱ ق غذا خوری
نمک۱ ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه سس مارینارا

گوجه۳ عدد
سیر۲ حبه بزرگ
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه ای۱/۴ عدد
شکر قهوه ای۱/۲ قاشق غذا خوری
نمکبه میزان لازم
فلفل سیاه۱/۲ ق چای خوری
آویشنبه میزان لازم
سرکه۱ ق غذا خوری

طرز تهیه پیتزا رست بیف خوشمزه با گوشت ریش ریش

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا در ظرفی آب و شکر را باهم مخلوط کنید و خمیر مایه را اضافه کنید و هم بزنید و درب ظرف را بگذارید و مدت ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا خمیر عمل آید. گوجه ها را بشورید و کنار بگذارید. سیر را بشورید و پوست کنید و آن ها را پوره کنید. فلفل دلمه را بشورید و آن ها را روی تخته برس خرد کنید. پیاز را بشورید و پوست بگیرید و روی تخته برش حلقه ای برش دهید. آرد را دو بار الک کنید تا یکدست شود. قارچ را بشورید و پوست روی آن را پوست کنید و روی تخته برش به صورت ورقه ای برش دهید. گوشت را بشورید و داخل قابلمه با یک عدد پیاز اجازه دهید تا به مدت ۳ ساعت بپزد. سپس گوشت پخته شده را ریش ریش کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: آماده سازی سس مارینارا

در ادامه گوجه های شسته شده را به سیخ بزنید و آن ها را روی زغال یا روی گاز کبابی کنید. سپس پوست آن را بگیرید. در قابلمه مناسب مقداری روغن بریزید و پیاز های حلقه ای را تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس سیر را به قابلمه اضافه کنید تا از خامی خارج شود و بوی آن بلند شود. سپس فلفل دلمه ای برش داده را اضافه کنید و گوجه کبابی را پوره کنید یا خرد کنید و به مواد به همراه سرکه اضافه کنید و هم بزنید سپس نوبت اضافه کردن ادویه ها می باشد. ادویه ها که شامل فلفل سیاه نمک و آویشن است به همراه شکر قهوه ای به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید و با گوشت کوب برقی مواد را له کنید تا مواد با هم یکدست شوند. بعد از این که آب مواد کشیده شد زیر شعله را خاموش کنید و مواد را کنار بگذارید.

مرحله سوم: آماده سازی خمیر پیتزا

در کاسه ای مناسب نمک و روغن را باهم مخلوط کنید و هم بزنید سپس خمیر مایه  به عمل آمده را که از قبل کنار گذاشتید به مواد اضافه کنید و هم بزنید. سپس آرد از قبل الک شده را در ۳ مرحله به مواد اضافه کنید و دقت کنید زمانی که خمیر شکل و فرم گرفت دیگر نیاز به اضافه کردن آرد نیست.  مواد را با همزن دستی هم بزنید و سپس با انگشت آن را ورز دهید تا خمیر شکل بگیرد. سپس چانه بگیرید و خمیر را گرد کنید و داخل ظرف قرار دهید و روی آن پارچه ای قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه خمیر را استراحت دهید. بعد از این زمان خمیر را بردارید و به دو قسمت کنید و داخل ظرف فر قرار دهید و به مدت ۱ ساعت خمیر را کنار بگذارید تا استراحت کند.

مرحله چهارم: آماده سازی پیتزا رست بیف با گوشت ریش ریش

فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید. بعد از ۱ ساعت استراحت خمیر آن را بردارید و با دست پهن کنید و شکل دهید. می توانید روی خمیر نایلون چرب قرار دهید بعد فرم دهید. سپس سس از قبل آماده شده را روی خمیر بریزید و با پشت قاشق سس را پخش کنید تا همه قسمت خمیر به سس آغشته شود. مقداری خمیر پیتزا رنده شده روی سطح سس بریزید و گوشت های ریش ریش شده را به صورت پخش اضافه کنید و سپس قارچ ها و فلفل دلمه از قبل آماده شده را به صورت پخش بریزید و دوباره پنیر پیتزا را به صورت پخش بریزید و داخل فر به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا پیتزا بپزد. سپس پیتزا را از قر بیرون آورید و داخل ظرف مناسب سرو کنید. نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت پیتزا رست بیف رستورانی در منزل

  1. می توانید گوشت را به صورت ورقه ای روی پیتزا قرار دهید.
  2. می توانید از سبزیجات معطر استفاده کنید.
  3. دقت کنید که به خمیر زیاد آرد نزنید زیرا سفت می شود.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه