طرز تهیه پاستا آلانورما با سس گوجه فرنگی ساده و آسان بدون گوشت

طرز تهیه پاستا آلانورما

 

یکی از انواع پاستا ها می باشد که مانند دیگر پاستا ها اصالت ایتالیایی دارد. نام دیگر این غذا پاستا بادمجان نیز هست که یک غذای ویژه از منطقه سیسلی می باشد. این پاستا از از سس گوجه فرنگی با برش بادمجان تهیه می شود و برای کسانی که به طعم و مزه بادمجان علاقه دارند بسیار مناسب است. شما می توانید در انتهای پختا به آن پنیر ریکوتا اضافه کنید و یا به صورت ساده سرو کنید. اما نام این غذا به افتخار یک آهنگ ساز اپرای نورما نامگذاری شده است. گفته می شود در سال ۲۰۱۸ پاستای آلانورما عنوان بهترین غذای سال را به خود اختصاص داده است. شما می توانید این غذای خوشمزه را برای شام یا نهار تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاستا آلانورما را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پیاز۲ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
سیر۳ حبه
پاستا دلخواه۱ بسته
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
بادمجان۲ عدد
پنیر پارمزان و ریحانبرای تزئین
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه ی پاستا آلانورما با سس مخصوص و بادمجان

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و به اندازه دلخواه خرد کنید. بادمجان ها را داخل محلول آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود. بعد از ۳۰ دقیقه بادمجان ها را آبکش کنید و با مقداری روغن سرخ کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سیر

در ادامه پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه وک یا معمولی با کمی روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سیر را پوره کنید و به همراه ادویه ها اضافه کنید و تفت داده تا بوی ادویه ها آزاد شود.

مرحله سوم: تهیه سس مخصوص

در ادامه گوجه فرنگی ها را پوره یا رنده کنید. می توانید گوجه فرنگی ها را بلانچ کنید و بعد پوست بگیرید و پوره کنید و یا می توانید با پوست له کنید. پوره را اضافه کنید و تفت داده تا آب گوجه کشیده و خوش رنگ شود. سپس رب را اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی رب گرفته شود. سس خوشمزه ما حاضر شده است.

مرحله چهارم: تهیه ی پاستا آلانورما

داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید تا به جوش بیاید. مقداری نمک و روغن داخل آب ریخته و بعد از جوش آمدن پاستا مورد نظر را اضافه کنید و صبر کنید تا نرم شود و بعد آبکش کنید. حالا پاستا را به همراه بادمجان سرخ شده داخل تابه سس گوجه ریخته و کمی با هم تفت دهید تا یکدست شود. در بشقاب سرو ریخته و با پنیر پارمزان و ریحان تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پاستا آلانورما با پوره گوجه

  1. اگر ادویه اورگانو یا ایتالیایی در دسترس دارید به مواد سس اضافه کنید.
  2. می توانید از هر نوع پاستا فرمی دلخواه استفاده کنید.
  3. بهتر است پیاز را رنده ریز یا نگینی ریز خرد کنید.
  4. می توانید از گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه