طرز تهیه پیراشکی گوجه فرنگی ساده و خوشمزه بدون گوشت

پیراشکی گوجه فرنگی

 

بسیار سالم و بدون گوشت می باشد. پیراشکی در واقع جزء غذاهای روسی به حساب می آید و با انواع سبزیجات و مواد مختلف تهیه می شود. برای تهیه پیراشکی باید ابتدا شما خمیر تهیه کنید سپس مواد میانی را در بین خمیر پیراشکی قرار دهید.برای تهیه خمیر به مایه خمیر فوری احتیاج دارید که باید تازه باشد تا بتواند فعال شود همیشه سعی کنید مایه خمیر را در یخچال نگهداری کنید تا تازه بماند اگر قصد دارید پیراشکی گوجه فرنگی را برای شب آماده کنید از عصری دست به کار شوید و خمیر را تهیه کنید تا حجم بگیرد.امروز در پارسی دی پیراشکی گوجه فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر

آرد۲ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
خمیر مایه فوری۲  ق غذا خوری
شکر۱ ق غذا خوری
آب ولرم۱/۲ پیمانه
نمک۱/۲ ق چای خوری
روغن مایع۱/۴ پیمانه

مواد لازم برای تهیه مواد میانی

گوجه فرنگی۴ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
قارچ۳۵۰ گرم
سس گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه و آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه پیراشکی گوجه فرنگی

مرحله اول : عمل آوری خمیر

ابتدا آرد را با نمک مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود. داخل یک لیوان یا کاسه آب ولرم (دمای آب باید ۵۰ درجه باشد تا خمیر مایه فعال شود و با دست گرما آن احساس شود) سپس خمیر مایه و شکر را اضافه کنید و هم بزنید اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه خمیر مایه فعال شود.

مرحله دوم : تهیه خمیر

تخم مرغ و روغن مایع و نمک را با چنگال و یا همزن دستی بزنید تا تخم مرغ از حالت لختگی خارج شود سپس خمیر مایه را اضافه کنید و شروع کنید به اضافه کردن آرد طی چند مرحله آرد را اضافه کنید تا خمیر جمع شود سپس به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاد خمیر را داخل کاسه چرب شده بگذارید و روی کاسه را با سلفون بپوشانید و به مدت ۲ ساعت در دمای گرم اجازه دهید خمیر حجیم بگیرد.

مرحله سوم : تهیه مایه پیراشکی گوجه فرنگی

داخل تابه کمی روغن ریخته تا داغ شود سپس پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و با کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود سپس سیر رنده شده را اضافه کنید و تفت داده و به ترتیب قارچ های اسلایس شده و گوجه خرد شده را به همراه ادویه ها اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند در انتها سس گوجه یا رب را اضافه کنید و هم بزنید تا خوش رنگ شود مایه پیراشکی را کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله چهارم : تهیه پیراشکی گوجه فرنگی

بعد از حجیم شدن خمیر پف آن را با مشت بگیرید سپس از خمیر بردارید و با کمک کاتر و یا قالب پیراشکی برش بزنید و از مواد میانی داخل خمیر گذاشته و خمیر را جمع کنید.

مرحله پنجم : پخت پیراشکی گوجه فرنگی

داخل یک شیرجوش روغن ریخته و پیراشکی ها را با حرارت ملایم سرخ کنید و یا می توانید فر را از قبل بمدت ۱۵ دقیقه گرم کنید سپس پیراشکی حاضر شده را داخل سینی فر چیده و به دلخواه با زرده و یا زعفران رومال کنید و کنجد یا سیاه دانه بپاشید و بمدت ۲۵ دقیقه داخل فر قرار دهید و با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پیراشکی گوجه فرنگی

  1. در هنگام مخلوط کردن آرد از قاشق چوبی استفاده کنید در کیفیت نهایی خمیر تاثیر دارد.
  2. بسته به نوع آرد شما ممکن است کمی بیشتر یا کمتر آرد بخواهد و بیش از حد آرد نریزید زیرا باعث خشک شدن خمیر می شود و خمیر در موقع استراحت پف نمی کند.
  3. می توانید از سبزیجات دیگری مانند فلفل دلمه و یا کلم در مواد میانی استفاده کنید.
  4. اگر تمایل داشتید می توانید مقداری پنیر پیتزا استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه