طرز تهیه آبگوشت غوره و گوجه فرنگی لذیذ و آسان گام به گام

طرز تهیه آبگوشت غوره

 

آبگوشت ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند و در بیشتر شهر ها با رسپی های مخصوص خودشان تهیه می شود ولی این بار قرار است برای تکمیل کردن مزه آبگوشت از غوره استفاده کنیم. همان طور که می دانید بهتر است از در انتهای پخت آبگوشت از لیمو عمانی یا گرد لیموعمانی استفاده می شود که طعم و مزه کمی ترشی به آبگوشت می دهد ولی اگر در فصل تابستان هستید می توانید همزمان با رسیدن غوره تازه یا غوره فریرز شده استفاده کنید. شما می توانید از گوشت گوسفندی یا گردن استفاده کنید و برای خوشمزه تر شدن می توانید از کمی دنبه نیز استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه آبگوشت غوره را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت گوسفندی با دنبه۳۰۰ گرم
نخود و لوبیااز هر کدام ۱ لیوان
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
سیر۳ حبه
سیب زمینی۱ عدد
غوره۲ ق غذا خوری
رب۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه آبگوشت غوره

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید نخود و لوبیا را از شب قبل خیس کنید و چندین بار آب آن را تعویض کنید تا نفخ آن گرفته شود و راحت تر نیز پخته شود. می توانید به دلخواه از لوبیا سفید یا چیتی استفاده کنید که هر دو برای تهیه این آبگوشت مناسب هستند.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه گوجه فرنگی را بشورید و پوره کنید و یا می توانید رنده ریز بزنید. داخل قابلمه مورد نظر کمی روغن ریخته و پیاز را ریز کنید و به همراه گوشت و دنبه کمی تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و بعد ادویه ها را به گوشت بزنید می توانید مواد را بدون تفت دادن نیز بپزید ولی این کار روی طعم نهایی گوشت تاثیر گذار است.

مرحله سوم: پخت گوشت

در ادامه نخود و لوبیا و پوره گوجه فرنگی و سیر پوست کنده را اضافه کنید و روی مواد آب جوش بریزید و بگذارید تا گوشت با حرارت کم پخته شود و کم کم روغن بی اندازد، می توانید برای سهولت از زودپز استفاده کنید تا گوشت زودتر پخته شود.

مرحله چهارم: افزودن غوره

در ادامه وقتی گوشت پخته شد رب را داخل یک تابه کمی تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و بعد به همراه سیب زمینی پوست کنده داخل آبگوشت بریزید و در آخر غوره را اضافه کنید و دنبه را با گوشتکوب بکوبید و مجدد داخل آبگوشت بریزید و برای نیم ساعت زمان دهید تا مواد جا افتاده شود و در انتها نمک را نیز تست کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت آبگوشت غوره

  1. می توانید مقدار غوره را تا یک پیاله ریز نیز بریزید.
  2. آبگوشت باید آرام پخته شود تا روغن انداخته و جا افتاده شود.
  3. می توانید گوجه فرنگی خرد شده نیز داخل آن بریزید ولی استفاده از پوره گوجه لعاب بهتری به آبگوشت می دهد.
  4. اصلا نباید به گوشت آب سرد و نمک اضافه شود.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه