طرز تهیه پاستیل خانگی هندوانه ای ساده و مجلسی برای شب یلدا

طرز تهیه پاستیل هندوانه ای

 

یک پیشنهاد عالی و خوشمزه برای شب یلدا می باشد. پاستیل هندوانه ای خانگی و خیلی خوشمزه تر از پاستیل های شرکتی می باشد. طرز تهیه این پاستیل هم بسیار ساده و آسان است و راحت تهیه می شود. این روش برای بچه هایی که عاشق پاستیل هستند هم فوق العاده می باشد، که در هر زمان می توانید تهیه کنید و برای مجالس و مهمانی ها نیز گزینه مناسبی می باشد. شما می توانید این پاستیل را با قالب و بدون قالب داخل ظرف ههای پلاستیکی نیز تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاستیل هندوانه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ژله انار۱/۲ بسته
ژله لیمو یا کیوی۱/۲ بسته
ژله آلوئه ورا۱/۲ بسته
پودر ژلاتین۲ ق غذاخوری
شیر ولرم۲ ق غذاخوری
گلوکز۳ ق غذاخوری
آب جوش۳ لیوان

طرز تهیه پاستیل هندوانه ای با پودر ژلاتین و گلوکز

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا برای تهیه این پاستیل ها به قالب سیلیکونی نیاز داریم. داخل قالب سیلیکونی را به خوبی چرب کنید و کنار بگذارید. ۳ کاسه جداگانه برای مخلوط کردن هر یک از ژله ها بردارید. سپس ۳ لیوان آب جوش را تهیه کنید. بهتر است یک کتری آب جوش آماده روی حرارت ملایم داشته باشید تا ژله ها را بن ماری کنید.

مرحله دوم: طرز تهیه ژله انار

ژله قرمز و ۱ قاشق پودر ژلاتین و آب سرد را با هم مخلوط کنید. و ظرف مخلوط را روی بخار کتری در حال جوش قرار دهید و بن ماری کنید تا ژلاتین کاملا حل شود. سپس با همزن دستی خیلی خوب آنقدر هم بزنید تا مایع شفافی بشود و دونه های ژلاتین و ژله کاملا حل بشه و مایع کاملا شفاف به دست آید. سپس داخل قالب ها رو تا نصف از مایع قرمز رنگ بریزید. سپس قالب را داخل یخچال قرار دهید.

مرحله سوم: طرز تهیه ژله سفید

ژله آلوئه ورا را با ۱ قاشق پودر ژلاتین و آب سرد را مثل مرحله قبل با هم مخلوط کنید. ظرف مخلوط را روی بخار کتری در حال جوش قرار دهید و با همزن دستی خیلی خوب در حدی هم بزنید تا مایع شفاف شود و دونه های ژلاتین و ژله کاملا حل شود. سپس داخل قالب ها را تا نصف از مایع آلوئه ورا بریزید. وقتی شفاف شد ظرف را از روی کتری بردارید و اجازه دهید تا خنک شود. در این فاصله شیر را در ظرف دیگر بریزید و روی بخار کتری قرار دهید تا شیر ولرم شود. بعد از ولرم شدن شیر و خنک شدن ژله آلوورا، شیر را به آرامی به ژله آلوورا اضافه کنید و خوب با همزن دستی هم بزنید. تا به یک مایع شفاف و سفید رنگ تبدیل شود. سپس مایع سفید را روی ژله قرمز که از قبل سفت شده بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم: طرز تهیه ژله سبز

ژله لیمو یا کیوی را با ۱ قاشق پودر ژلاتین و آب سرد مثل مرحله دوم با هم مخلوط کنید. ظرف مخلوط را روی بخار کتری در حال جوش بزارید و با همزن دستی خیلی خوب آنقدر هم بزنید تا مایع شفافی حاصل شود و ذرات ژلاتین و ژله کاملا حل شود و مایع کاملا شفاف به دست آید. سپس قالب را از یخچال خارج کنید و روی مایع سفید رنگ که سفت شده بریزید. قالب را داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه در یخچال بماند و سفت شود.

مرحله پنجم: خارج کردن پاستیل ها

بعد از ۲۰ دقیقه قالب را از یخچال خارج کنید و با یک فشار به زیر قالب، پاستیل ها به راحتی خارج کنید. برای تزئین می توانید از شکلات اشکی استفاده کنید که شبیه هسته هندوانه شود. پاستیل های خوشمزه آماده می باشد. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه پاستیل هندوانه ای خانگی مرحله به مرحله

  1. گلوکز برای شفافیت و کشدار شدن می باشد.
  2. توجه داشته باشید که کف قالب را کمی چرب کنید.
  3. می توانید برای شیرین شدن بیشتر به مواد شکر اضافه کنید.
  4. برای هسته هندوانه هم می توانید از تخم خرفه استفاده کنید.
  5. برای سفید شدن ژله آلوئه ورا می توانید از بستنی یا خامه هم استفاده کنید.
  6. اگر قالب سیلیکونی ندارید، می توانید پاستیل ها رو در قالب دلخواه بریزید و در نهایت برش بزنید.

همچنین ببینید

از
21
دیدگاه

  • Maryam ۲ سال پیش

    سلام
    من بعد از ریختن شیر به ژله ی الوئه ورا من مایع سفید رنگم حالت بریده بریده شد
    من باید چه کار کنم که دیگه این اتفاق نیوفته؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      ژله داغ بوده، ژله باید کاملا سرد باشه وگرنه بریده می شود. ژله را در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود سپس شیر اضافه کنید.

      پاسخ