طرز تهیه ژله هندوانه شب یلدا مجلسی با شیر و شکلات چیپسی مرحله به مرحله

طرز تهیه ژله هندوانه

 

یکی از دسر های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید برای شب یلدا تهیه کنید. برای تهیه این ژله از یک قالب میان تهی باید استفاده کنید. این دسر دستور تهیه بسیار راحتی دارد و شما با چند بسته پودر ژله می توانید یک ژله خوشمزه و جذاب را برای شب یلدا آماده کنید. برای تهیه این دسر باید از ژله سبز و قرمز استفاده کنید. اگر رنگ ژله ها کم بود به دلخواه کمی رنگ خوراکی به آن ها اضافه کنید تا رنگ ژله پر رنگ تر شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه ژله هندوانه شب یلدا مجلسی با شیر و شکلات چیپسی به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ژله کیوی۳ بسته
شیر۱.۵ پیمانه
ژله انار۱ بسته
آب جوش۱ پیمانه
رنگ خوراکی سبز و قرمزبه مقدار لازم
فوندانت سفیدبرای تزیین
شکلات چیپسیبه مقدار لازم

طرز تهیه ژله هندوانه مجلسی با شیر و شکلات چیپسی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا یک قالب میان تهی را انتخاب کنید و اگر نیاز بود کمی چرب کنید تا ژله راحت تر خارج شود. شیر را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد.

مرحله دوم: تهیه ژله سبز رنگ

در ادامه ژله کیوی را داخل یک ظرف مناسب بریزید و به آن ۳ پیمانه آب جوش اضافه کنید و هم بزنید تا ژله حل شود. سپس روی بخار کتری قرار دهید و بن ماری کنید و یا می توانید برای ۱ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید تا ذرات ژله حل شود. اگر دوست دارید ژله شما رنگ بیشتری داشته باشد کمی رنگ خوراکی به آن اضافه کنید.

مرحله دوم: افزودن شیر

در ادامه ژله را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و از داغی بیفتد. سپس شیر به دمای محیط رسیده را اضافه کنید و هم بزنید. سپس ژله را داخل قالب از قبل آماده شده بریزید و برای ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله سوم: تهیه ژله قرمز

در ادامه ژله انار را به همراه ۱ پیمانه آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید. سپس روی بخار کتری قرار دهید تا بن ماری شود و تمام ذرات ژله حل شود. اگر نیاز بود رنگ خوراکی قرمز اضافه کنید تا رنگ بیشتری داشته باشد. ژله انار را در دمای محیط گذاشته تا کمی خنک شود.

مرحله چهارم: تهیه ژله هندوانه ای

حالا ژله انار خنک شده را وسط حفره خالی قالب بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. در ادامه ژله هندوانه ای را از قالب خارج کنید و آن را از وسط نصف کنید تا همانند قاچ هندوانه شود. حالا برای تزئین روی آن شکلات چیپسی یا اشکی قرار دهید. کمی رنگ سبز را رقیق کنید و به کمک قلمو روی آن خط های هندوانه را ایجاد کنید. در انتها مقداری فوندانت سفید را برداشته و رول کنید و مابین رنگ سبز و قرمز قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ژله هندوانه مجلسی

  1. می توانید از هر نوع طعم و مزه ژله استفاده کنید.
  2. می توانید دسر را برش نزنید و همان طور به صورت قالبی سرو کنید.
  3. اگر شیر هم دمای محیط نشود، به صورت بریده بریده می شود.
  4. برای خارج کردن ژله دور تا دور قالب را با چاقو آزاد کنید، سپس ژله را داخل دیس برگردانید.

همچنین ببینید

از
8
دیدگاه