طرز تهیه باسلوق هندوانه ای شب یلدا با پودر ژله، خوشمزه و آسان

طرز تهیه باسلوق هندوانه

 

یکی از گزینه خوشمزه و جذاب شب یلدا می باشد که با پودر ژله تهیه می شود. شب یلدا برای همه ایرانی ها یک شب خاص می باشد شاید ۱ دقیقه نسبت به شب های دیگر طولانی تر باشید ولی ما ایرانی دور هم جمع می شویم تا این شب را با هم جشن بگیریم و انواع و اقسام ژله ها و انار و فال حافظ را کنار هم قرار می دهیم تا یک شب به یاد ماندنی برای همه اعضای خانواده باشد یا شاید خیلی از اقشار جامعه در این شب برای عروس یا داماد خود عیدی شب یلدا می برند که این باسلوق نیز می تواند یکی از گزینه های تزئین آنها باشد. باسلوق با پودر ژله کمی راحت تر بوده و زمان زیادی را برای گرفتن نمیخواد شما برای این مدل باسلوق هندوانه ای باید یک قالب ناودونی پلاستیکی تهیه کنید که قیمت زیادی هم ندارد و شما به ژله قرمز نیاز دارید و برای رنگ بیشتر ژله می توانید از رنگ های خوراکی استفاده کنید. شما باید یکبار مواد را با ژله قرمز و یک بار مواد را با ژله سبز تهیه کنید پس مقدار گفته شده برای هر رنگ می باشد. امروز در پارسی دی باسلوق هندوانه ای را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

نشاسته گل گندم۱/۲ پیمانه
آب سرد۱ و ۱/۲ پیمانه
پودر ژله قرمز۱ بسته
شکر۱/۲ پیمانه
روغن مایع۱/۴ پیمانه
گلاب۱ ق چای خوری
گلوکز۱ ق غذا خوری

طرز تهیه باسلوق هندوانه

مرحله اول : مخلوط کردن نشاسته و ژله

ابتدا نشاسته گل را با آب سرد مخلوط کنید و بگذارید تا نشاسته کاملا در آب حل شود سپس روی حرارت گذاشته و به آن ژله را به همراه شکر اضافه می کنیم و مدام سریع هم می زنیم حتما باید حرارت ملایم باشد تا بوی خامی نشاسته از بین برود.( برای سرعت عمل در کار شما می توانید باسلوق سبز رنگ همزمان با قرمز تهیه کنید و روی حرارت قرار بدهید).

مرحله دوم : افزودن گلوکز

وقتی باسلوق کمی غلیظ شد به آن گلوکز اضافه کرده و کمی بعد روغن مایع و گلاب را افزوده انقدر باید هم بزنید و روی حرارت قرار دهید تا رد قاشق روی باسلوق بماند و خودش را بگیرد وقتی به این مرحله رسید از روی حرارت بردارید. رنگ سبز را نیز به مرحله برسانید.

مرحله سوم : ریختن باسلوق قرمز

قالب ناودونی را کیسه فریرز انداخته و قسمت قرمز رنگ را داخل آن می ریزید و قالب را چند بار روس سطح برنید تا صاف شود سپس داخل دمای محیط گذاشته تا کمی خودش را بگیرد.

مرحله چهارم : ریختن باسلوق سبز

باسلوق سبز رنگ را که مانند مراحل بالا تهیه کردیم (باسلوق سبز تفاوتش با قرمز در این است که بجای پودر ژله قرمز از سبز استفاده کنید) را به صورت داغ روی باسلوق قرمز بریزید و بمدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا باسلوق خودش را بگیرد و سفت شود.

مرحله آخر

وقتی باسلوق سفت شد آن را از قالب خارج کرده و با چاقو تیز برش بزنید و آن را به دلخواه داخل پودر نارگیل بغلطانید و با شکلات چیپسی یا اشکی آن را تزئین کنید می توانید برای تهیه رنگ سفید مقداری خامه فرم بدید و خط سفید بین دو رنگ را بزنید یا کمی باسلوق بدون رنگ تهیه کنید.نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه باسلوق هندوانه

  1. اگر قالب نداشتید مواد را در ظرف مسنطیل ریخته و بعد از کار برش بزنید.
  2. گلوکز برای افزایش کشسانی باسلوق است اگر نداشتید حذف کنید.
  3. اگر ژله شما کم رنگ بود کمی رنگ خوراکی به آن اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
21
دیدگاه