خواص و مضرات آلوورا برای پوست و مو و جوش صورت + ماسک آلوورا

خواص آلوورا

خواص آلوورا

 

خواص آلوورا؛ یکی از گیاهان درمانی فوق العاده برای پوست و مو و صورت می باشد که با مصرف این گیاه پوست و مو شفاف داشته باشید. آلوئه ورا یکی از گونه های سرده ی است. برگ های آلوورا شکل مثلثی رنگ سبز و حالت آب دار و لبه داندان دار است و خاستگاه اصلی آلوورا برای کشور سودان است و بعد ها در مدیترانه و نقاطی گرمیسر و قاره آفریقا، آسیا، اورپا و آمریکا باز شود. این گیاه به دلیل خواص دارویی بسیار زیادی دارد که هزاران سال است که مردم آفریقا از آن برای پوست و مو استفاده می کنند و امروزه به دلیل فواید فوق العاده ی بی نظیری برای اثرات زیبایی دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه خواص آلوورا برای پوست و مو و بدن را برای شما جمع آوری کردیم و می توانید فواید و مضرات آن را مشاهده کنید. همراه ما باشید.

مواد و ویتامین های در آلوئه ورا

  • آلوورا خواص آنتی اکسیدانی بسیار زیادی مانند A، C، E همچنمین ویتامین B12 و فولیک و کولین را در خود جای داده است.
  • وجود ۷۵ ماده بالقوه فعال شامل انواع ویتامین و آنزینم ها و مواد معدنی و قند ها و اسید سالیسیلیک و آمینه اسید ها دارا می باشد.
  • آلوئه ورا داری ویتامین D می باشد و جز معدود گیاهان است که حاوی این ماده مغذی می باشد و برای سلامت انسان بسیار مفید است.
  • آلوورا دارای آهن است و شاید برای شما جالب باشد که این گیاه حاوی ساکارید ها، لکتین هاف آنتراکینون هستند و طبق تحقیقات انجام شده آب آلوورا منبع شگفت انگیزی از آهن، سدیم، کلسیم است.

آلوورا برای درمان سوختگی

با توجه به تحقیقات انجام شده آلوورا تاثیر بسیار زیادی در دمان سوختگی و بهبود جای زخم دارد و شما می توانید با مصرف آلوورا در محل سوختگی با سرکوب تحریکات پرتو فرابنفش سرعت و درمان سوختگی در پوست را افزایش دهید در نتیجه جای سوختگی شما بهبود پیدا کند. برای مصرف آن نیز باید گیاه آلوورا را تهیه کنید و ژل آن را خارج کنید و روی سوختگی بزنید.

خواص آلوورا برای درمان تبخال

اگر دچار تبخال شدید با استفاده از ژله آلوورا می توانید زودتر تبخال را خوب کنیدف کافی است روزی چند مرتبه ژله آلوورا را در محل مورد نظر بمالید و از آن جایی که خوردن آلوئه ورا کم خطری ندارد دیگر نیازی نیست نگران خوردن شدن آن هنگام مالیدن به لب ها شوید. آلوورا خاصیت ضد ویروسی و ضد التهابی دارد و درمان تبخال را تسریع می بخشد. اسید آمینه های موجود در این گیاه همانند یک دارویی طبیعی عمل کرده و باعث تولید پادتن های می شود که ایمنی بدن را بالا می برد.

خواص آلوورا برای دندان

در کنار استفاده از خمیر دندان می توانید از این ژله نیز نیز استفاده کنید زیرا خاصیت ضد باکتری دارد و باعث سالم ماندن دندان مفید است. آلوورا از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند و باعث بهبود زخم های شانگر که تاول ها روی لب یا داخل دهان هستند را کاهش می دهد.

خواص آلوورا برای پوست و جوش

خواص آلوورا

 

یکی از دغدغه ها و مشکلات ما داشتن پوستی سالم و صاف و بدون لک می باشد که شما با مصرف این ژل می توانید پوستی شاداب داشته باشید و بیشتر بیمارهای پوستی را به راحتی درمان کنید و یک ماسک خانگی تهیه و میکس کنید و روی پوست خود بزنید. آلوورا برای پوست رنان و مردان بسیار مفید و بی خطر است و باعث ایجاد حساسیت نمی شود.

  1. درمان زخم روی پوست: برای درمان سریع تر زخم و بریدکی بهتر است از ژله آلوورا استفاده کنید زیرا به دلیل خاصیت های که دارد دوره درمان را بسیار کمتر می کند.

  2. آبرسانی پوست: اگر پوست خشکی دارید حتما از ژله آلوورا استفاده کنید زیرا باعث لطافت و نرمی پوست می شود، در فصل زمستان که پوست بیشتر خشک می شود می توانید با استفاده از این گیاه رطوبت کافی به پوست برسانید و مانع خشکی پوست شوید.
  3. درمان آفتاب سوختگی: یکی از درمان های بسیار مفید برای آفتاب سوختگی استفاده از آلوورا می باشد که می تواند التهابات پوستی را از بین ببرد و با آبرسانی که دارد روند درمان را تسریع ببخشد.
  4. جوان ساز و جلوگیری از پیری زودرس: این گیاه سرشار از مواد مغذی به خصوص ویتامین E ، C است که این دو ویتامین برای پوست بسیار مفید هستند و جوان سازی و کلازن سازی پوست کمک می کند و شما می توانید با استفاده از این ژل پوست درخشان تر داشته باشید.
  5. روشن شدن و رفع لک جوش: ژله آلوورا نابود کنند میکروب های سرخت پوستی می باشد و شما می توانید با ترکیب کردن این ژل با لیموترش یک ماسک روشن کننده تهیه کنید تا جای جوش را کاهش و لک ها را کم کند.

 ۵ ماسک فوق العاده آلوورا برای پوست

ماسک آلوورا

 

بعد از خواندن فواید فوق العاده آلوورا چند نوع از میکس های بسیار خوب برای تهیه یک ماسک خانگی با این گیاه را می توانید مشاهده کنید و آن را تهیه کنید:

  • ماسک آلوئه ورا و سرکه سیب برای لایه برداری پوست: شما با ترکیب ژله آلوئه ورا و کمی سرکه سیب یک لایه بردار طبیعی تهیه خواهید کرد که می تواند پوست را تسکین دهد. کافی است این ترکیب را برای ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و پوست را با آب گرم بشورید.
  • ماسک آلوورا و عسل: عسل خواص تسکین دهنده و ضد باکتری را دارد و جای زخم و قرمز را کاهش می دهد. شما برای ترکیب کردن باید نسبت عسل و آلوورا ۱ به ۲ تهیه کنید و از مقدار کمی عسل استفاده کنید در غیر این صورت باعث چسبندگی زیادی می شود.
  • ماسک آلوورا و زردچوبه: زردچوبه یکی از گیاهان بسیار مفید برای پوست است که باعث می شود لکه های تیره کاهش پیدا کند و پوست روشن شود. کافی است کمی زردچوبه را با ژله آلوورا مخلوط کنید و روی پوست بزنید.
  • ماسک آلوورا و روغن نارگیل: این مسک برای آبرسانی و پوست های خشک بسیار مفید است و شما می توانید از روغن زیتون نیز استفاده کنید و کسانی که از اگزما رنج می برند می توانید این ماسک را استفاده کنند، فقط در نظر داشته باشید کسانی که مستعد آکنه هستند روغن نارگیل استفاده نکنند زیرا باعث جوش می شود.
  • ماسک آلوورا و ماست: این ترکیب برای تهیه ماسک فوق العاده می باشد و می توانید برای کاهش آکنه و جوش روشن شدن پوست مفید باشد.

خواص آلوورا برای مو

خواص آلوورا

 

آلوئه ورا یکی از درمان های طبیعی برای خارش پوست سر و خشکی موهای آسیب دیده می باشد. شما برای تهیه این ماسک مو فوق العاده طبیعی باید ژله را از گیاه خارج و میکس کنید و با کمک فرچه روی سر بزنید. آلوورا با داشتن مواد مغذی و ویتامین های زیاد موجوب سلامت مو های سر می شود و همچنین باعث کاهش شوره سر نیز می شود. استفاده مداوم از این ژله باعث می شود موها مجدد رشد کنند. شما حتی می توانید این ژله را به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید و یک درمان گیاهی برای موهای خود انجام دهید.

  • ژله آلوورا برای موهای چرب بسیار مفید است و می توانید به صورت عمقی موها را تمیز کندو.
  • ژله آلوورا برای براق نمودن و شفافیت مو بسیار مفید است.
  • تار های مو را ترمیم می کند و باعث جلوگیری ریزش مو می شود.

خواص آلوورا برای گوارش

به دلیل وجود ترکیبات ضد الهتابی و ضد یبوست این گیاه به گوارش بدن و هضم غذا کمک می کند و شما می توانید با خوردن آب آلوورا اسید معده را تنظیم و باعث تقویت باکتری های مفید و تنظیم حرکات روده شوید.

خواص آلوورا برای کرونا

آنزیم های موجود در این گیاه برای دستگاه ایمنی بدن بسیار لازم است زیرا آنزیم های موجود در آلوئه ورا پروتئینی را شکسته و آن را به اسید های آمینه تدبیل می کنند و در نتیجه باعث نابودی عفونت می شوند. همچنین به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدان و ویتامین دی در دوران کرونا بسیار لازم است.

مضرات مصرف آلوورا

مضرات آلوورا

 

همان طور که این گیاه برای بدن و پوست و مو ضرر دارد افراط در آن می تواند مضر نیز باشد و باید اعتدال را در مصرف آن را رعایت کنید وگرنه دچار مشکلات زیر خواهید شد:

  • استفاده بیش از اندازه از شیره این گیاه ممکن است باعث معده درد و یا گرفتگی عضلات شود.
  • استفاده بیش از اندازه از این ژل سبب مشکلات اسهال و کلیوی و خون در ادار می شود.
  • اگر باردار یا در دوران شیر دهی هستید از مصرف این ژل خودداری کنید و حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • تا دو هفته بعد از عمل جراحی مصر فآلوئه ورا را قطه کنید زیرا موجب بالا رفتن قند و خون می شود.
  • اگر بیماری روده از قبل کرون، کولیت یا انسداد روده دارید از مصرف این ژل اجتناب کنید.

همچنین ببینید