طرز تهیه پاستیل خانگی ساده با ژلاتین و گلوکز مرحله به مرحله

پاستیل خانگی

 

یکی از تنقلات خوشمزه می باشد که به صورت تصادفی توسط یک کارگر اختراع شد اما داستان به این صورت بود که در دهه ۱۹۲۰ فردی به نام هانس ریگل یک کارگر ساده کارخانه آبنبات سازی بوده که تجربه زیادی در این شرکت بدست آورده بود و به همین دلیل برای کسب درآمد بیشتر در خانه خود آبنبات های رنگی تهیه می کرد که بسیار خوشمزه و پر طرفدار بود و مدتی بعد نامی را برای آبنبات های خود انتخاب کرد به اسم هاریبو که خیلی به سر زبان ها افتاد وی برای اینکه میزان فروشش همیشه بیشتر شود ایده های خلاقانه ای را برای تهیه آبنیات های خود اجرا می کرد سعی می کرد از انواع میوه ها برای تهیه تنقلات خود استفاده کند تا اینکه یک روز برای قوام بیشتر به آبنبات های خود ژلاتین اضافه می کند و به همین دلیل آن ها را داخل قالب خرسی ریخته و مشاهده کرد علاوه بر شکل ظاهری سفت و محکم کش می آید که بسیار مورد علاقه کودکان قرار گرفت و داستان بدین گونه شد که پاستیل کشف شد. اما تهیه پاستیل در منزل بسیار کار راحت و جذابی می تواند باشد برای تهیه پاستیل بهتر است از یک قالب سیلیکونی استفاده کنید. امروز در پارسی دی پاستیل خانگی ساده با ژلاتین و گلوکز را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

پودر ژله با طعم دلخواه۱ بسته
ژلاتین۳ ق غذا خوری
آب۱/۲ پیمانه
گلوکز۳ ق غذا خوری

طرز تهیه پاستیل خانگی با ژلاتین و گلوکز 

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا ژله و ژلاتین و آب را با هم مخلوط می کنیم و روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار می دهیم تا ذرات ژله و ژلاتین کاملا حل شود می توانید کاسه ژله ها را بمدت ۱ دقیقه داخل ماکروفر قرار دهید سپس خارج کنید و خوب هم بزنید و اگر نیاز بود ۳۰ ثانیه دیگر هم زمان دهید.

مرحله دوم: افزودن گلوکز

وقتی تمام ذرات ژله حل شد نوبت افزودن گلوکز می باشد شما می توانید گلوکز را از لوازم قنادی تهیه کنید. گلوکز را به مخلوط ژله ها اضافه کنید و مجدد روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا گلوکز کاملا حل و شفاف شود.

مرحله سوم : تهیه پاستیل

قالب سیلیکونی مورد نظر را با کمک پنبه یا دستمال کاغذی کمی چرب کنید و مواد پاستیل آماده شده را با کمک قاشق داخل قالب ریخته و روی آن را با پالت یا چاقو صاف کنید سپس قالب را داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود وقتی خوب سفت شد دست خود را کمی چرب کنید سپس پاستیل ها را از قالب خارج کنید به همین راحتی پاستیل ما حاضر است. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پاستیل خانگی کشدار

  1. افزودن گلوکز باعث کشسانی شدن پاستیل خانگی می شود.
  2. پاستیل را قبل از سرو داخل دمای محیط بگذارید تا نرم و کش دار شود.
  3. می توانید پاستیل خانگی را در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.
  4. اگر دوست دارید پاستیل خانگی شما شیرین باشد می توانید به دلخواه ۱ ق غذا خوری شکر اضافه کنید.
  5. اگر دوست دارید پاستیل شما شفاف باشد کف روی ژله را هنگام ذوب شدن ذرات بگیرید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه