طرز تهیه کوکی هندوانه ای کره ای مجلسی و ساده برای شب یلدا

طرز تهیه کوکی هندوانه ای

 

یکی از انواع کوکی ها می باشد که ابتکاری است و مختص شب یلدا می باشد و شما می توانید برای مهمانی و مجالس خود این کوکی را تهیه کنید و در این شب طولانی در کنار خانواده خود سرو کنید کوکی هندوانه ای بر پایه کره می باشد و شما باید سه خمیر داشته باشید و با کمک رنگ های ژله ای آن را قرمز و سبز کنید و یک قسمت را ساده نگه دارید و برش بزنید و بعد از پخت با کمک شکلات اشکی آن را مانند هندوانه تزئین کنید بافت این کوکی ترد است و زیاد نباید در فر بماند و یا خمیر را ورز دهید وگرنه کوکی خشک می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکی هندوانه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

کره۱۵۰ گرم
پودر قند۱۰۰ گرم یا ۳/۴ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱/۲ ق چای خوری
آرد۲ پیمانه یا ۳۰۰ گرم
بیکینگ پودر۱/۲ ق مربا خوری
رنگ قرمز و سبز ژله ایبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکی هندوانه ای برای شب یلدا

مرحله اول: هم زدن کره

ابتدا کره را قبل از شروع کار در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند سپس با همزن برقی به مدت چند دقیقه بزنید تا کره کرمی رنگ و روشن شود حتما در حین هم زدن کره با لیسک دور کاسه را تمیز کنید و بگذارید تمام کره هم بخورد اگر طعم کره را دوست ندارید از مارگارین استفاده کنید.

مرحله دوم: افزودن پودر قند و تخم مرغ

در ادامه پودر قند را به کره اضافه کنید و ۳ دقیقه دیگر هم بزنید تا مواد خوب مخلوط شوند و در ادامه تخم مرغ را که از قبل در دمای محیط قرار دادید به همراه وانیل اضافه کنید و هم بزنید تا تخم مرغ به خورد مواد برود.

مرحله سوم: تهیه خمیر

دقت کنید بعد از افزودن تخم مرغ مواد را سه دقیقه دیگر هم بزنید وگرنه مواد در پایان بوی کره خواهد داد اما آرد را به همراه بیکینگ پودر مخلوط کنید و سه بار الک کنید و طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و بار اول و دوم از همزن استفاده کنید ولی در افزودن سومین قسمت آرد چون مواد سفت شده باید همزن را کنار گذاشته و با لیسک مواد را هم بزنید اصلا نباید با نوک انگشت مواد را ورز دهید وگرنه به روغن افتاده و خراب می شود وقتی رد چنگال روی خمیر باقی بماند خمیر آماده است.

مرحله چهارم: استراحت خمیر

در ادامه مواد خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و یکی از چانه ها را مجدد به دو قسمت دیگر تقسیم کنید و به قسمت بزرگتر رنگ قرمز و دو قسمت دیگر یکی را ساده بگذارید یکی را با رنگ سبز مخلوط کنید حالا هر سه خمیر را داخل نایلون های جداگانه قرار دهید و برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود.

مرحله پنجم: پیچیدن خمیر

خمیر قرمز را از نایلون خارج کنید و به اندازه ۲۵ سانت لوله کنید و بعد خمیر سفید را به ابعاد ۱۴*۲۵ با کمک وردنه باز کنید و دور تا دور خمیر را کاملا صاف کنید حالا خمیر قرمز را در مرکز خمیر ساده قرار دهید و دو طرف خمیر ساده را روی قرمز بیاوردید و محل درز را با دست خوب صاف کنید حالا خمیر سبز را به طول ۲۵ سانت و عرض ۱۶ باز کنید و خمیر رول شده قرمز و سفید را در بین خمیر سبز قرار دهید و حالا خمیر سبز را روی خمیر بیاورید و لوله کنید و داخل نایلون خمیر را قرار دهید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت کوکی هندوانه

بعد از ۱ ساعت خمیر را روی سطح کار قرار دهید و برش های دایره ای بزنید و هر دایره را از وسط به دو نیم کنید و بعد کف سینی فر را کمی چرب کنید و کوکی هنداونه ای را کف سینی قرار دهید و بعد در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید و بعد از خنک شدن از روی سینی جدا کنید و با شکلات اشکی آن را مانند برش هندوانه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکی هندوانه ای

  1. بعد از ۱۰ دقیقه از پخت کوکی ها را چک کنید تا تغییر رنگ ندهند زیرا دماهای فرها متفاوت هستند.
  2. کوکی را با فاصله از هم قرار دهید چون در حین پخت پف می کنند.
  3. کوکی ها بعد از پخت به راحتی داخل سینی تکان می خورند.
  4. می توانید خمیر را از شب قبل تهیه کنید و فردای آن روز کوکی را تهیه کنید.
  5. حتما از آرد سه صفر استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
7
دیدگاه