طرز تهیه ژله لیوانی چند رنگ شیک و مجلسی با میوه مخصوص شب یلدا

طرز تهیه ژله لیوانی

 

یکی از انواه دسرها می باشد. شما می توانید این ژله را در هر مراسمی تهیه کنید. همچنین می توانید آن را در مدل ها و رنگ های مختلف از جمله مورب یا لایه لایه و طرح دار درست کرد، فقط کافی است ذوق و سلیقه این کار را داشته باشید تا یک اثر هنری خوشمزه خلق کنید. رنگ ژله ها را می توانید متناسب با مناسبت ها و تم های مهمانی ها هماهنگ کنید. شب یلدا نزدیک است و ژله لیوانی یک ایده عالی برای زیبا کردن میز یلدایی شما می باشد. ژله از ژلاتین تشکیل شده است که حاوی پروتئین می باشد. اما بهتر است بدانید که ژلاتین برای استحکام استخوان و به خصوص افراد سالخورده و هم برای کودکان مفید می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ژله لیوانی چند رنگ با میوه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ژله انار۱ بسته
 ژله آلوئه ورا۱ بسته
 ژله کیوی۱ بسته
آب جوش۳ لیوان
بستنی وانیلی۱ لیوان

طرز تهیه ژله لیوانی تک نفره شیک با میوه

مرحله اول: آماده ساری مواد

ابتدا ۲ عدد انار را شسته و دان کنید و کنار بگذارید. یک کتری آب جوش را آماده کنید. سپس ۲ لیوان آب خنک را کنار دست خود قرار دهید. بستنی وانیلی را به اندازه یک لیوان در دمای بیرون قرار دهید تا آب شود. سپس لیوان های مورد نظر را که قرار است ژله در آن سرو شود را آماده کنید. سه عدد کاسه برای تهیه ژله ها نیز آماده کنید.

مرحله دوم: آماده ساری مواد ژله

یک لیوان آب جوش را داخل یکی از کاسه ها ریخته و به آرامی پودر ژله کیوی را داخل آب جوش بریزید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا ژله کاملا در آب جوش حل شود. در ادامه کاسه را روی بخار کتری قرار دهید و بن ماری کنید. سپس یک لیوان آب خنک را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. اندازه یک ملاقه داخل هر لیوان بریزید. لیوان ها را داخل یخچال قرار دهید.

مرحله سوم: درست کردن ژله آلوئه ورا با بستنی

در یکی از کاسه ها یک لیوان آب جوش بریزید و پودر ژله آلوئه ورا را به آرامی به آب جوش اضافه کنید. با همزن دستی خیلی خوب هم بزنید تا شفاف و رقیق شود. این بار به جای یک لیوان آب خنک، بستنی از قبل آب شده را به ژله اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود. یک ملاقه از مخلوط را بردارید و روی ژله کیوی که خودش را گرفته به آرامی بریزید. سپس لیوان ها را داخل یخچال به مدت یک ساعت قرار دهید.

مرحله چهارم: آماده سازی ژله هندوانه

مانند مرحله دوم در یک کاسه یک لیوان آب جوش بریزید و این بار پودر ژله هندوانه را به آرامی به آب جوش اضافه کنید و خیلی خوب هم بزنید تا شفاف شود. سپس یک لیوان آب خنک را به محلول اضافه کنید و هم برنید و لیوان ها را از یخچال خارج کنید و محلول آماده شده را به اندازه یک ملاقه به روی ژله داخل لیوان بریزید و به مدت یک ساعت مجدد در یخچال قرار دهید.

مرحله پنجم: اضافه کردن انار

بعد از یک ساعت ژله ها را از یخچال خارج کنید و انار های از قبل دان شده را روی ژله بریزید. ژله های یلدایی آماده شده است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ژله لیوانی شیک

  1. از لیوان های شیشه ای استفاده کنید تا لایه های ژله مشخص شود.
  2. مقدار آب جوش و آب خنک زیاد نباشد زیرا ژله آبکی می شود و خودش را نمی گیرد.
  3. می توانید برای تزئین از میوه های مختلف و شکلات استفاده کنید.
  4. می توانید مواد را در لیوان یکبار مصرف بریزید و مرحله آخر لیوان را پاره کنید و ژله را ظرف برگردانید.

همچنین ببینید

از
16
دیدگاه