طرز تهیه پاستیل شکری بازاری خوشمزه با پودر ژلاتین و گلوکز

طرز تهیه پاستیل شکری

 

یکی از انواع پاستیل ها می باشد که در طعم ترش و شیرین وجود دارد و می توانید به راحتی این پاستیل های نواری را در منزل تهیه کنید و برای مهمانی یا شب یلدا و تولدها آن را آماده کنید اما تاریخچه تهیه پاستیل به سال ۱۹۲۰ توسط شرکت هاربیو که موسس آن هانس ریگل بوده و در آن زمان یک کارگر در شرکت قند بود که به صورت کاملا اتفاقی رخ داد و کشف شد، هانس به همراه همسر خود دستورهای مختلف را برای تهیه پاستیل استفاده کردند و آبنبات های آن به مرور در شهر زبانزد عام و خاص شد و در سال ۱۹۲۲ تصمیم گرفتند از ژلانین در تولید آبنبات های خود استفاده کنند که منجر به اختراع بهترین خوراکی و تنقلات جهان یعنی پاستیل تبدیل شد. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاستیل شکری بازاری با پودر ژلاتین و گلوکز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ژله دلخواه۱ بسته
پودر ژلاتین۳ ق غذا خوری
گلوگز۳ ق غذا خوری
نشاسته ذرت۱ ق غذا خوری
آب جوش۱/۲ پیمانه

طرز تهیه پاستیل شکری بازاری در منزل

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

شما می توانید از هر طعم و مزه دلخواهی که دوست دارید از ژله استفاده کنید و از رنگ های مختلف آن را تهیه کنید برای شروع ژله و ژلاتین و نشاسته و گلوگز را داخل کاسه بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم: بن ماری کردن

حالا باید مواد را کمی هم بزنید تا کمی ژلاتین حل شود سپس برای ۱۵ دقیقه روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا همه ذرات ژلاتین حل شود می توانید از مایکروفر نیز برای بن ماری کردن ژلاتین استفاده کنید.

مرحله سوم: هم زدن

در ادامه اگر بعد از بن ماری مشاهده کردید ژلاتین حل نشده و یا گلوله شده حتما یکبار از صافی رد کنید سپس به مدت فقط ۲ دقیقه با همزن برقی بزنید تا کمی رنگ ژله روشن شود اصلا نیازی نیست ژله کف کند یا حجم بگیرد و فقط کمی رنگ آن روشن تر شود می توانید از گوشت کوب برقی نیز برای هم زدن استفاده کنید.

مرحله چهارم: تهیه پاستیل شکری

حالا کف ظرف مورد نظر را چرب کنید و پاستیل را داخل ظرف بریزید می توانید کف ظرف را بجای چرب کردن نشاسته ذرت بریزید سپس ظرف را برای ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد به شکل نواری یا دلخواه برش بزنید و داخل شکر بغلطانید و نوش جان کنید.

فوت و فن های  دستور پخت پاستیل شکری رنگین کمانی

  1. ظرف مورد نظر که پاستیل را داخل آن می ریزید نه خیلی بزرگ نه خیلی کوچک باشد که پاستیل شما ضخامت زیادی داشته باشد.
  2. می توانید دو رنگ ژله درست کنید و کنار هم بریزید و برش بزنید تا پاستیل شکری دو رنگ داشته باشید.
  3. برای پاستیل شکری ترش از ژله با طعم ترش استفاده کنید.
  4. افزودن گلوکز باعث کشسانی پاستیل شکری می شود.
  5. نشاسته ذرت باعث می شود تبدیل به پاستیل شکری شود پس اصلا حذف نکنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه