طرز تهیه برشتوک هندوانه ای ویژه شب یلدا خوشمزه و آسان با آرد سفید

طرز تهیه برشتوک هندوانه ای

 

یک دسر ساده و خوشمزه با ظاهری خیره کننده است. یک پیشنهاد خیلی ساده و راحت برای شب یلدا  که مواد اولیه کمی دارد. برشتوک طعم خوشایند و ظاهر زیبا و جذاب دارد. ایده فوق العاده ای برای تزئین میز یلدایی است. همچنین مناسب برای دورهمی، مجالس و البته با چای عصرانه هم عالی می شود. برشتوک یکی از شیرینی های پر طرفدار اصفهان است. برای تهیه برشتوک ها نیاز به قالب سیلیکونی دارید تا بتوانید به راحتی این دسر خوشمزه را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه برشتوک هندوانه ای شب یلدا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آرد سفید۱/۳ پیمانه
آرد نخودچی۱/۳ پیمانه
پودر قند۱/۳ پیمانه
کره یا روغن جامد۵۰ تا ۶۰ گرم
پودر هل۱ قاشق چایخوری
شکلات تخته ای قرمز و کاکائویی  ۱۰۰ گرم
رنگ خوراکی سبزبه مقدار لازم

طرز تهیه برشتوک هندوانه ای با آرد سفید و آرد نخودچی

مرحله اول:  آماده سازی مواد

شکلات تخته ای قرمز را در ظرفی ریخته و روی بخار کتری بن ماری کنید. توجه کنید آب داخل شکلات نرود و فقط کف ظرف در تماس با بخار آب باشد. در صورت نیاز اگر مشاهده کردید، شکلات سفت شد می توانید مقدار کمی  روغن مایع به آن اضافه کنید. شکلات بن ماری شده را داخل قیف یکبار مصرف بریزید و سر قیف را قیچی کنید.

مرحله دوم: ریختن شکلات داخل قالب سیلیکونی

حالا با کمک قیف شکلات را در قالب سیلیکونی ریخته تا کف قالب را بپوشاند. قالب را به آرامی روی میز کار بکوبید تا هوای داخل آن خارج و یکدست شود. قالب ها را به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا شکلات ها سفت شوند.

مرحله سوم: آماده سازی آرد سفید و آرد نخود چی

در ماهیتابه مناسب، آرد سفید را با حرارت ملایم به مدت ۵ دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. سپس آرد نخودچی را به آن اضافه کنید و ۵ دقیقه دیگر تفت بدهید. سپس آرد را از ماهیتابه خارج کنید. کره را داخل همان تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود. آرد نخودچی را دوباره الک کنید داخل تابه بریزید و هم بزنید تا کره به خورد آرد نخودچی برود.

مرحله چهارم: اضافه کردن رنگ سبز

مقداری رنگ سبز را به اندازه ای که دوست دارید به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ آرد عوض و سبز رنگ شود. بعد یکدست شدن مواد دیگر نیاز به حرارت دادن نیست و از روی شعله بردارید.

مرحله پنجم: اضافه کردن پودر قند و پودر هل

پودر قند و پودر هل  را الک کنید و داخل مواد بریزید. با پشت قاشق فشار دهید تا یکدست مخلوط شود. بعد از مخلوط شدن تا زمانی که مواد برشتوک گرم است قالب سیلیکونی را از یخچال خارج کنید و مواد برشتوک را داخل قالب روی شکلات بریزید و با پشت قاشق به آرامی فشار دهید تا صاف شود. سپس قالب را به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مواد خودش را بگیرد. بعد از این زمان قالب را از یخچال خارج کنید و برشتوک به راحتی از قالب بیرون در بیاورید.

مرحله ششم: تزئین برشتوک هندوانه ای

شکلات تخته ای کاکائویی را مثل مرحله اول در ظرف ریخته و روی بخار کتری بن ماری کنید. سپس در قیف ریخته و بر روی برشتوک ها به صورت ۳ نقطه شکلات کاکائویی بریزید و با خلال دندان طرح دهید. تا به شکل هسته هندوانه شود. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه برشتوک هندوانه ای شب یلدا

  1. می توانید از قالب های مختلف برای طرح دادن به این دسر استفاده کنید.
  2. می توانید از رنگ های مختلف برای تزئین استفاده کنید.
  3. می توانید در مرحله اول کمی به دلخواه بادام و فندق ریز شده استفاده کنید.
  4. حتما آرد نخودچی را الک کنید.
  5. حتما از قالب سیلیکونی استفاده کنید تا مواد به قالب نچسبد و به راحتی از قالب جدا شود.

همچنین ببینید

از
11
دیدگاه