طرز تهیه پودینگ ژله ای هندوانه خوشمزه، ساده و سریع ویژه شب یلدا

پودینگ ژله ای هندوانه

 

یکی از دسرها ترکیبی بسیار خوشمزه می باشد که برای دسرهای تک نفره شب یلدا بسیار مناسب است ما در این شب دور هم جمع می شویم تا یک دقیقه بیشتر را در کنار هم جشن بگیریم. در این روزها که همه دنبال غذا و دسر مناسب برای این شب می گردند ما این دسر خوشمزه را از آیتم های آموزشی شب یلدا به شما پیشنهاد می کنیم زیرا طعم و مزه بسیار خوبی دارد و نوعی دسر جدیدی می باشد. شما برای تهیه این دسر به دو رنگ ژله و مواد پودینگ نیاز دارید که ما به شما لایه به لایه توضیح خواهیم داد. می توانید از لیوان شیشه ای یا پلاستیکی برای تهیه این پودینگ ژله ای هندوانه استفاده کنید. پودینگ ها دسرهایی هستند که از مخلوط شیر و شکر و نشاسته تهیه می شوند و شبیه ژله می باشد. امرور در پارسی دی پودینگ ژله ای هندوانه مناسب ژله یلدا را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

ژله طالبی ۱ بسته(لایه اول)
ژله انار ۱ بسته(لایه سوم)

مواد لازم برای تهیه پودینگ (لایه وسط)

شیر۱.۵ لیوان
نشاسته ذرت۲ ق غذا خوری
شکر۳ ق غذا خوری
گلاب۳ ق غذا خوری
وانیلنوک ق چای خوری

طرز تهیه پودینگ ژله ای هندوانه

مرحله اول : تهیه ژله سبز (لایه اول)

ژله سبز را با هر طعمی که دوست دارید تهیه کنید و با ۱.۵ لیوان آبجوش مخلوط کنید و هم بزنید تا کمی حل شود سپس ژله را روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا تمام ذارات ژله حل شود یا می توانید بمدت ۱ دقیقه در ماکروفر با قدت ۱۰۰ درصد قرار دهید سپس ژله سبز آماده شده را داخل لیوان ها ریخته و برای ۴۵ دقیقه داخل یخچال می گذاریم تا بسته شود.

مرحله دوم : تهیه پودینگ (لایه وسط)

شیر و نشاسته و شکر را با هم داخل یک شیرجوش ریخته و هم می زنیم و زیر حرارت را روشن می کنیم و مدام هم می زنیم به غلظت فرنی که رسید گلاب و وانیل را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا کی غلیظ شود سپس لیوان ها را از یخچال خارج کرده و روی ژله سبز رنگ بریزید و دوباره در یخچال قرار دهید تا پودینگ بسته شود.

مرحله سوم : تهیه ژله انار (لایه سوم)

ژله قرمز را با هر طعمی که دوست دارید تهیه کنید و با ۱.۵ لیوان آبجوش مخلوط کنید و هم بزنید تا کمی حل شود سپس ژله را روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا تمام ذرات ژله حل شود یا می توانید بمدت ۱ دقیقه در ماکروفر با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید سپس لیوان ها را از یخچال خارج کنید و ژله انار را روی پودینگ بریزید و دوباره در یخچال قرار دهید تا سفت شود در انتهای کار شکلات اشکی را روی ژله قرمز قرار دهید تا شبیه دانه انار شود. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه پودینگ ژله ای هندوانه

  1. نباید اجازه دهید ژله یا پودینگ خیلی سفت شود وگرنه لایه ها بهم نمی چسبند.
  2. مایه پودینگ نباید شل باشد وگرنه بسته نمی شود.
  3. می توانید ژله ها را با مقداری شیر حل کنید تا رنگ مات داشته باشند.

همچنین ببینید 

از
16
دیدگاه