طرز تهیه ژله به شکل بستنی چوبی جدید و شیک برای شب یلدا

دستور تهیه ژله به شکل بستنی چوبی

طرز تهیه ژله به شکل بستنی چوبی

 

ژله به شکل بستنی چوبی یکی از روش های بسیار جذاب و خاص و جدید برای تهیه زله شب یلدا می باشد که بسیار راحت است و شما باید از یک قالب مخصوص بستنی سیلیکونی استفاده کنید تا بتوانید به سادگی این ژله را تهیه کنید و مطمئن باشید بچه ها عاشق این ژله ها می شوند و حتی می توانید در مناسبت های مختلف در رنگ ها گوناگون تهیه کنید زیرا ایده خوبی برای تولد ها و مهمانی و ولنتاین می باشد. این ژله همان طور که مشخص است با ژله های سبز و قرمز تهیه می شود و شما می توانید برای رنگ بیشتر از کمی رنگ خوراکی در ژله استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ژله به شکل بستنی چوبی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ژله به شکل بستنی چوبی

  • ژله انار ۵ ق غذا خوری + ۱/۲ پیمانه آب جوش
  • ژله طالبی ۵ ق غذا خوری + ۱/۲ پیمانه آب جوش
  • ژله آلوورا ۵ ق غذا خوری + ۱/۲ پیمانه آب جوش
  • بستنی وانیلی ۳ ق غذا خوری
  • قالب سیلیکونی
  • چوب بستنی

طرز تهیه ژله به شکل بستنی چوبی

مرحله اول: تهیه ژله قرمز

در ابتدا باید ژله قرمز رنگ را تهیه کنید برای این کار باید ژله قرمز را به همراه ۱/۲ پیمانه آب جوش خوب حل کنید و بن ماری کنید، بدین صورت که کاسه ژله را روی حرارت کتری قرار دهید و هم بزنید تا ژله حل شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه داخل مایکروفر هم بزنید و بعد از خنک شدن ۱ ق غذا خوری بستنی وانیلی اضافه کنید و هم بزنید. قالب مورد نظر را کمی چرب کنید و با دستمال روغن اضافی را بگیرید و ژله قرمز را داخل دو قسمت قالب بستنی سیلیکونی بریزید.

مرحله دوم: تهیه رنگ سبز و سفید

ژله سبز را به همراه ۱/۲ پیمانه آبجوش مخلوط کنید و هم بزنید و مثل قبل بن ماری کنید و بعد از خنک شدن ۱ ق غذا خوری بستنی وانیلی اضافه کنید و آلوورا را نیز با آبجوش مخلوط و بن ماری کنید و ۱ ق غذا خوری بستنی اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: افزودن ژله سبز و سفید

حالا باید همانند عکس ها ژله قرمز را خارج کنید و از وسط به دو نیم کنید و مجدد نیمه ها را داخل قالب قرار دهید و به یکی رنگ سبز و به یکی رنگ سفید اضافه کنید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله چهارم: تهیه ژله به شکل بستنی چوبی

چوب بستنی را برای چند ثانیه داخل آب جوش قرار دهید و بعد داخل ژله قرار دهید و می توانید از شکلات اشکی برای تزیین استافده کنید و یا می توانید از لوازم قنادی ها مهر مخصوص شب یلدا را تهیه کنید و این ژله را سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ژله به شکل بستنی چوبی مخصوص شب یلدا

  1. حتما ژله خنک شده باشد و بعد بستنی را اضافه کنید وگرنه بریده بریده می شود.
  2. صبر کنید برای ۱ ساعت تا کاملا ژله خودش را بگیرد و بعد از قالب خارج کنید.
  3. زیاد قالب را چرب نکنید زیرا مانع گرفتن ژله می شود و ژله شل باقی می ماند.

همچنین ببینید

طرز تهیه ژله به شکل بستنی چوبی جدید و شیک برای شب یلدا
5 (100%) 3 votes