طرز تهیه باقلوا با رشته کادایف و شیر عسلی بدون فر خوش طعم و راحت در خانه

دستور تهیه باقلوا با رشته کادایف بدون فر

طرز تهیه باقلوا با رشته کادایف بدون فر

باقلوا با رشته کادایف بدون فر یکی از باقلوا های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. باقلوا با رشته کادایف با شیر عسلی تهیه می شود و شما دیگر نیازی به فر ندارید و شما می توانید مواد را رول کنید داخل یخچال قرار دهید. این باقلوا را می توانید رول کنید و رولی برش بزنید و یا می توانید داخل قالب سیلیکونی بریزید و فشرده کنید و به دلخواه تزیین کنید. شما می توانید برای این باقلوا از انواع مغز ها استفاده کنید و آن را بو دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه باقلوا با رشته کادایف بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه باقلوا با رشته کادایف بدون فر

  • مغزیجات ۱.۵ پیمانه
  • کادایف ۳۰۰ گرم
  • کره ۱۰۰ گرم
  • شکر ۱ پیمانه
  • آب ۱/۲ پیمانه
  • گلاب ۱ ق غذا خوری
  • زعفران ۱ ق غذا خوری
  • آبلیموترش ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه باقلوا با رشته کادایف و شهد مخصوص بدون فر

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا آب و شکر را باهم داخل قابلمه بریزید و کمی هم بزنید تا شکر حل شود. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا شکر ذوب شود و بعد گلاب و زعفران اضافه کنید و هم بزنید تا شربت غلیظ شود. وقتی کمی غلیظ شد آبلیمو را اضافه کنید و برای نیم ساعت بگذارید تا ریز جوش بزند تا غلظتی شبیه به عسل پیدا کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مغزیجات

مغزیجات دلخواه خود را که می توانید از بادام هندی، گردو و پسته استفاده کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا بوی خامی مغزیجات گرفته شود و بعد داخل یک ظرف قرار دهید و بعد ۳ ق غذا خوری از شربت مرحله قبل اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شود.

مرحله سوم: فریزر کردن مغزیجات

یک سلفون را روی سطح صاف قرار دهید و مواد آجیلی را وسط سلفون قرار دهید و رول کنید و خوب مواد را شکل دهید تا شبیه به یک رول صاف یکدست شود، گوشه های سلفون را بپچید و بمدت ۱ ساعت در فریزر قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه باقلوا با رشته کادایف بدون فر

کره را داخل تابه بریزید تا ذوب شود و بعد رشته کادایف خشک یا مرطوب را به کره را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب سرخ شود و رنگ رشته طلایی رنگ شود و بعد از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کمی خنک شود و بعد ۳ ق غذا خوری شهد اضافه کنید و هم بزنید. یک سلفون را برش بزنید و روی سطح صاف قرار دهید و رشته کادایف را روی آن بریزید و خوب صاف کنید تا شبیه به یک مربع یا مستطیل در بیاورید و آجیل مغزیجات فریزر شده را وسط رشته قرار دهید و به کمک سلفون رشته ها را رول کنید و برای ۵ ساعت در یخچال قرار دهید و بعد برش بزنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه باقلوا با رشته کادایف بدون فر

  1. می توانید بجای شهد از شیر عسلی استفاده کنید.
  2. می توانید بجای رشته کادایف از شعریه نیز استفاده کنید.
  3. باید شهد بین دو انگشت نخ بدهد و خیلی غلیظ باشد.پ

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه