طرز تهیه کیک بی بی شکلاتی اصل ساده و خوشمزه با تزیین گاناش

طرز تهیه کیک بی بی

 

یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین کیک ها بخصوص در ایران می باشد که برای کسانی که کیک شکلاتی دوست دارند بسیار مناسب است این کیک بافت نرم و پوکی دارد و به دلیل مایعات آن و برای رسیدن به پف عالی از جوش شیرین و بیکینگ پودر در کنار هم استفاده می شود ولی نکته ای که کیک بی بی را از دیگر کیک های شکلاتی جدا کرده بافت و طعم شکلات و پودر کاکائوی مرغوب است شما می توانید از کیک بی بی برای تولدهای خود استفاده کنید و از گاناش شکلاتی برای تزئین این کیک استفاده کنید. امروز در پارسی دی کیک بی بی شکلاتی اصل با تزیین گاناش را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد۲ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
روغن مایع۱/۲ پیمانه
شیر۱ پیمانه
شکر۱ پیمانه
پودر کاکائو۳/۴ پیمانه
آب جوش۱ پیمانه
وانیل۱/۴ ق چای خوری
بیکینگ پودر۲ ق چای خوری
جوش شیرین۱ و ۱/۲ ق چای خوری
نمک۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه کیک بی بی شکلاتی اصل با گاناش

مرحله اول : آماده سازی

ابتدا تمام مواد اولیه را از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شوند سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. یک قالب گرد به قطر ۲۵ سانتی یا میان تهی به قطر ۲۷ تا ۳۰ یا مستطیل به قطر ۳۰*۲۰ را با روغن جامد چرب کنید و پودر کاکائو بپاشید.

مرحله دوم : مخلوط کردن مواد

آرد و بیکینگ پودر و نمک و پودر کاکائو و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود و کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله دوم : هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را شکسته و به همراه وانیل و شکر با همزن برقی بمدت ۵ دقیقه خوب هم بزنید تا حجیم و کرم رنگ شود سپس روغن مایع و شیر را به ترتیب اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه دیگر هم بزنید.

مرحله سوم : تهیه مایه کیک بی بی

سپس مخلوط آرد را طی ۳ مرحله به مواد تخم مرغی اضافه کنید و با لیسک خوب هم بزنید در انتها آب جوش را به آرامی اضافه کنید و با کند ترین دور همزن هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم : پخت کیک بی بی

مایه آماده شده را داخل قالب مورد نظر ریخته و سه بار روی سطح مسطح بکوبید تا هوای اضافی آن خارج شود و داخل فر از قلب گرم شده بمدت ۵۰ الی ۶۰ دقیقه قرار دهید تا کیک بی بی پخته شود و می توانید در انتهای پخت ۱ دقیقه روی فر را روشن کنید. بعد از اتمام زمان پخت کیک را از قالب خارج کنید و به دلخواه با گاناش شکلاتی تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک بی بی شکلاتی

  1. توصیه می کنیم جوش شیرین را حذف نکنید زیرا مایعات این کیک زیاد است و برای رسیدن به پف عالی باید جوش شیرین باشد در صورت تمایل حذف کنید ولی باید ۵ ق چای خوری بیکینگ پودر اضافه کنید.
  2. بعد از افزودن آب جوش و یکدست شدن کیک بیش از حد هم نزنید وگرنه کیک سفت می شود.
  3. در قالب ساده گرد ممکن است زمان پخت کمی طولانی تر باشد پس حتما با خلال دندان بعد از اتمام زمان اصلی پخت چک کنید و اگر نیاز داشت زمان مجدد دهید.
  4. به دلخواه می توانید به مواد خشک ۱ ق چای خوری نسکافه فوری نیز اضافه کنید.
  5. کیک بی بی را بعد از پخت با کمک چاقو دور تا دور آن را آزاد کنید سپس از قالب خارج کنید.
  6. از پودر کاکائو مرغوب استفاده کنید تا کیک بی بی شما رنگ تیره تری داشته باشد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک بی بی شکلاتی اصل ساده و خوشمزه با تزیین گاناش
3.7 (74.29%) 7 votes

  • Zahra ۱ سال پیش

    عالیه طعمش من همیشه از این مدل کیک درست میکنم ,دستورتون هم خیلی خوبه

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سلام زهرا جان نوش جان

      پاسخ