طرز تهیه سس پیله گیلانی آسان و خوش طعم به روش محلی با لوبیا سبز

طرز تهیه سس پیله

 

یکی از غذا های خوشمزه با پخت سریع گیلانی می باشد. به گویش گیلکی (پلا سر باقالا) می گویند. سس پیله با مواد اولیه کم و قابل دسترس تهیه می شود و همچنین برای زمان هایی که وقت زیادی ندارید تا غذا تهیه کنید این غذا پیشنهاد ویژه ما می باشد. طعم و عطر غذاهای گیلانی بسیار معروف است پس قطعا این غذا هم خیلی فوق العاده می باشد. می توانید امتحان کنید و لذت یک غذای خوشمزه و متفاوت را تجربه کنید. برای یک گیلانی همیشه مخلفات و دورچین غذا مهم تر از خود غذا می باشد. بهتر است از لوبیا سبز محلی و تازه استفاده کنید به این غذا سس پله هم می گویند. اما لوبیا سبز از کالری بسیار کمی دارد و از نظر تغزیه ای بسیار مقوی و پر خاصیت است و بهتر جایگزین برای گوشت قرمز می باشد. لوبیا برای هضم غذا بسیار مناسب است. امروز قصد داریم طرز تهیه سس پیله را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

لوبیا سبز۵۰۰ گرم
شوید خشک۲ ق غذا خوری
کره۵۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سس پیله محلی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا لوبیا ها را بشورید. ابتدا و انتهای لوبیا ها را روی تخته برش با چاقو جدا کنید. سپس قابلمه مناسبی بردارید و لوبیا هارا همراه با کمی آب بگذارید تا کاملا بپزد. بعد پخته شدن لوبیا ها آن ها را از صافی رد کنید تا آب آن کشیده شود.

مرحله دوم: پخت سس پیله

ماهیتابه مناسب انتخاب کنید. سپس کره را به تابه بریزید تا روی حرارت ملایم ذوب شود. بعد از ذوب شدن لوبیا ها را با کره با شعله ملایم تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. زمانی که لوبیا ها در حال تفت دادن هستند نمک و شوید خشک را اضافه کنید. در آخر فلفل سیاه را اضافه کنید و بعد از تفت دادن شعله را خاموش کنید. سس پیله آماده است در ظرف مناسب بریزید و همراه با نان یا برنج ایرانی معطر سرو کنید.

فوت و فن های دستور پخت سس پیله با لوبیا و شوید

  1. می توانید این غذا را با مقداری آب سرو کنید یا صبر کنید آب غذا تبخیر شود.
  2. می توانید در صورت تمایل به مواد مقداری سیر پوره شده اضافه کنید.
  3. می توانید یک عدد پیاز کوچک تفت دهید و در مواد بریزید.
  4. گیلانی ها این غذا را با برنج کته سرو می کنند.
  5. بهتر است لوبیا ها نازک و باریک باشد.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه