طرز تهیه اگ ناگ یا معجون تخم مرغ خوشمزه و مقوی کریسمس

طرز تهیه اگ ناگ

 

یکی از نوشیدنی ها گرم و خوشمزه است که در ایران به اسم معجون تخم مرغ معروف است این نوشیدنی خوشمزه و مقوی بر پایه شکر و خامه، شیر و تخم مرغ است و در سراسر کانادا و آمریکا در فصل کریسمس یعنی از اواخر اکتیر تا پایان تعطیلات تهیه و مصرف می شود و جرج واشینگتن، اولین رئیس جمهور آمریکا، یکی از علاقه‌مندان اساسی اگ‌ناگ بوده که برای اون رسپی مورد علاقه و مخصوص خودش رو داشته، همچنین این نوشیدنی به صورت آماده در فروشگاه ها از اواسط نوامبر تا ژانویه قابل فروش است و روز ۲۴ دسامبر روی ملی اگ ناگ می باشد. بافت این نوشیدنی پفکی می باشد زیرا زرده و سفیده تخم مرغ از هم جدا شده و باعث فوم دار شدن این نوشیدنی می شود و با طعم دهنده های مختلف مثل جوز هندی و دارچین طعم دار می شود و می تواند یک نوشیدنی خوشمزه در فصل زمستان و سرما باشد شما می توانید از شیر دلخواه مثلا شیر نارگیل یا شیر سویا و یا شیر معمولی در تهیه این اگ ناگ استفاده کنید و برای خانواده یک نوشیدنی سالم و بین المللی تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه اگ ناگ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۳ عدد
شکر۳ پیمانه
شیر۱ پیمانه
خامه۱/۲ پیمانه
پودر دارچین۱/۴ ق چای خوری
جوز هندینوک ق چای خوری
وانیلنوک ق چای خوری

طرز تهیه اگ ناگ یا معجون تخم مرغ

مرحله اول: مخلوط کردن خامه

ابتدا داخل یک شیرجوش کوچک خامه را به همراه وانیل و دارچین و جوز هندی بریزید و برای ۵ دقیقه روی حرارت کم قرار دهید تا بجوش بیاد سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید می توانید بجای پودر دارچین از چوب دارچین استفاده کنید و در انتها از مخلوط شیر و خامه جدا کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و زرده را به همراه شکر بزنید تا کرم رنگ شود و از لختگی خارج شود سپس سری همزن را بشورید و سفیده تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا حجیم و پفکی شود می توانید به مرحله سافت پیک برسانید یا استیف پیک در هر صورت فرق ندارد.

مرحله سوم: افزودن شیر خامه به زرده

حالا باید زرده زده شده را به مخلوط خامه و شیر اضافه کنید دقت کنید این مخلوط نباید داغ باشد وگرنه زرده پخته و گلوله می شود سپس مخلوط تهیه شده را روی حرارت قرار دهید و به مدت ۴ الی ۵ دقیقه هم بزنید تا زردها از خامی دربیاد.

مرحله چهارم: تهیه اگ ناگ

حالا سفیده تخم مرغ را به مخلوط فوق اضافه کنید و کمی هم بزنید سعی کنید به آرامی هم بزنید تا پف مواد را نگیرید به مدت ۴ دقیقه روی حرارت قرار دهید سپس این نوشیدنی را داخل لیوان ریخته و با پودر دارچین تزئین کنید و داغ بنوشید.

نکات کلیدی در تهیه اگ ناگ نوشیدنی کریسمس

  1. بهتر است از وانیل مایع استفاده کنید بعضی از وانیل های پودری باعث تلخ شدن این نوشیدنی می شوند.
  2. از تخم مرغ پاستوریزه استفاده کنید.
  3. افزودن سفیده دلخواه است و می توانید حذف کنید.
  4. اگر نوشیدنی کم شیرین دوست دارید می توانید میزان شکر را کمتر بریزید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه