طرز تهیه معجون برای گلو درد (بهترین و سریع ترین درمان خانگی)

طرز تهیه معجون برای گلو درد

 

گلو درد را می توان بدترین قسمت سرماخوردگی و بیمارهای ویروسی دانست، گلو درد موجب افزایش خلط می باشد و تنفس را برای شما سخت می کند اما امروز قرار است بهترین درمان خانگی گلو درد را که خیلی ساده و راحت است به شما یاد دهیم. حتما در فصول سرد که بیمار های ویروسی زیاد می شوند یک بار تجربه گلودرد را داشتید و درمان های خانگی مختلفی را تست کردید و جواب نگرفتید این دستور بسیار راحت و تضمینی است. اما علائم گلو درد چیست؟ خارش و سوزش که منجر به گرفتگی صدا و سوزش هنگام بلع می شود و غذا خوردن یا حرف زدن را برای شما دردناک می کند. سعی کنید در طول بیماری بدن خود را هیدراته نگه دارید و از غذا های مقوی و دمنوش ها استفاده کنید تا سریع تر بهبود پیدا کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه معجون برای گلو درد را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببیند: سوپ برای سرماخوردگی و گلودرد

 

مواد لازم

نشاسته گل۲ ق غذا خوری
آب۱ لیوان
زردچوبهخیلی کم حدود ۱/۴ ق چای خوری
عسلبه دلخواه

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سوپ مرغ

 

طرز تهیه معجون برای گلو درد

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

برای تهیه این معجون شما به نشاسته نیاز دارید و بهتر است نشاسته گل شما تازه باشد و مزه ترشیدگی ندهد. نشاسته و آب و زردچوبه را داخل یک کاسه بریزید و هم بزنید تا نشاسته داخل آب سرد کاملا بار شود.

مرحله دوم: پخت مواد

در ادامه برای این که مطمئن شوید گلوله های نشاسته کاملا باز شده است یک بار از صافی رد کنید تا یکدست شود و بعد مایه تهیه شده را داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و مداوم هم بزنید تا کم کم بوی خامی نشاسته از بین برود.

مرحله سوم: تهیه معجون برای گلو درد

در ادامه باید صبر کنید تا معجون به غلظت فرنی برسد و کمی غلیظ شود و زمانی که به این مرحله رسید باید از روی حرارت بردارید و کمی عسل اضافه کنید و همانطور که داغ است این معجون را میل کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه آش عدس برای سرماخوردگی

 

فوت و فن های دستور تهیه معجون برای گلو درد

  1. این معجون را بهتر است صبج ناشتا قبل از خوردن صبحانه هر روز میل کنید تا نتیجه آن را مشاهده کنید.
  2. افزودن عسل اختیاری است و می توانید حذف کنید.
  3. زردچوبه خاصیت انتی اکسیدان دارد و برای بدن مفید است.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه آش اوماج

از
1
دیدگاه