طرز تهیه چای به و سیب خانگی خوشمزه، خوشرنگ و آرامبخش

طرز تهیه چای به

 

یکی از پر خاصیت ترین ها می باشد که به راحتی تهیه می شود شما می توانید چای به را به همراه دمنوش های دیگر مخلوط کنید. برای تهیه چای به باید به خشک را تهیه کنید می توانید خود در خانه این کار را انجام دهید زیرا بسیار مقرون به صرفه و راحت می باشد پس دقت کنید از به هایی استفاده کنید که رنگ آن زرد پر رنگ باشد نه روشن، سپس به را بو کنید اگر بوی زیادی داشت بخرید زیرا عطر و بوی چای را بیشتر می کند. پژوهشگران می گویند به سرشار از ترکیبات فنولیکه که این ترکیب سالهاست در طب سنتی و طب غربی استفاده می شود. به خاصیت ضد سرطانی و آنتی باکتریال دارد همچنین به تاثیر زیادی در پیشگیری از سرماخوردگی و بیمارهای ویروسی دارد اما از دیگر خواص چای به می توان به: آرامش بخش بودن، کمک به کاهش وزن، کمک به زخم معده، کمک به مشکلات گوارشی، کاهش ریسک ابتلا به سرطان، کمک به سلامت چشم و مفید برای کبد اشاره کرد. امروز در پارسی دی طرز تهیه چای به و سیب خانگی خوشرنگ را شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

به خشک۲ ق غذا خوری
آب جوش۲ پیمانه
سیب خشک۱ ق غذا خوری
دانه هل۲ عدد

طرز تهیه چای به و سیب

مرحله اول: آماده سازی به

برای تهیه چای به می توانید از به های خشک شده از عطاری ها استفاده کنید و یا خود به راحتی در منزل تهیه کنید. برای تهیه به خشک باید به را چهار قارچ کنید و هسته آن را خارج کنید سپس به را با کمک رنده برقی یا دستی درشت خرد کنید سپس به کمک چند روش می توانید به را خشک کنید یا روی یک پارچه تمیز مقابل آفتاب ریخته و به مدت چند روز اجازه دهید تا خشک شود و یا از دستگاه میوه خشک کن استفاده کنید و یا از شوفاژ یا فر برای خشک کردن به استفاده کنید سپس در ادامه بعد از خشک شدن به داخل تابه ریخته و بعد از داغ شدن تابه آن را کمی تفت دهید تا به رنگ قهوه ای دربیاد بعد از خنک شدن داخل سینی ریخته سپس بسته بندی کنید.

مرحله دوم: تهیه چای به

برای تهیه چای داخل یک قوری آبجوش ریخته و به خشک شده را به همراه سیب خشک شده بریزید و در انتها دانه هل را ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا چای به دم بکشد سپس داخل لیوان ریخته و به دلخواه عسل اضافه کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه چای به خوشرنگ

  1. می توانید از چوب دارچین نیز برای تهیه چای به استفاده کنید.
  2. سیب ها را به روش اول نیز می توانید خشک کنید.
  3. به را زیاد تفت ندهید وگرنه می سوزد.
  4. می توانید کمی زعفران دم کرده نیز اضافه کنید.
  5. می توانید در انتهای دم کشیدن چای به کمی آبلمیو تازه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه