طرز تهیه چای ماسالا با شیر حرفه ای و خوشمزه با دستگاه اسپرسو و فرنچ پرس

طرز تهیه چای ماسالا با شیر با دستگاه اسپرسو

 

چای ماسالا با شیر با دستگاه اسپرسو؛ یکی از روش های بسیار خوشمزه و ساده و کف دار برای تهیه این چای این خوشمزه می باشد که شما می توانید با دستگاه اسپرسو و نازل بخار دستگاه یک چای ماسالا حرفه ای به سبک کافی شاپی تهیه کنید و اگر دستگاه اسپرسو نیز ندارید می توانید از فرنچ پرس نیز استفاده کنید تا چای ماسالا کف دار تهیه کنید. شما می توانید چای ماسالا را خود در خانه تهیه کنید و یا می توانید از پودر های آماده که در عطاری یا قهوه فروشی های موجود است استفاده کنید که خیلی به صرفه و راحت است. چای ماسالا طبع گرمی دارد و برای فصل زمستان یکی از بهترین گزینه ها می باشد که شما می توانید در زمان سرماخوردگی و کرونا یکی از نوشیدنی ها گرم و مفید می باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود زیرا در آن ادویه های بسیار مفید مانند دارچین، زنجبیل، میخک استفاده می شود، شما می توانید چای ماسالا را با سیروپ های مختلف نیز تست کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه چای ماسالا با شیر با دستگاه اسپرسو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چای ماسالا با شیر با دستگاه اسپرسو و فرنچ پرس

شیر۱ پیمانه
پودر ماسالا آماده۲ ق غذا خوری
سیروپ وانیل یا کاراملبه دلخواه

طرز تهیه چای ماسالا با شیر با دستگاه اسپرسو خیلی ساده و سریع

مرحله اول: تهیه چای ماسالا با شیر با دستگاه اسپرسو

ابتدا برای تهیه چای ماسالا با اسپرسو ساز باید دستگاه را روشن کنید و صبر کنید تا چراغ بخار روشن شود و یا دستگاه روی درجه بخار قرار بگیرد. پودر ماسالا را داخل لیوان بریزید و به اندازه نصف لیوان مورد نظر شیر بریزید و هم بزنید، دستگاه نازل را داخل لیوان قرار دهید و مداوم بچرخانید تا خوب کف دار و فوم بگیرد و میزان شیر دو برابر شود و زمانی که به بدنه لیوان دست زدید حسابی داغ شد و فوم روی آن تشکیل شده چای ماسالا با شیر با دستگاه اسپرسو آماده است و می توانید به دلخواه با کمی عسل یا سیروپ برای خوشمزه تر شدن میل کنید.

مرحله دوم: تهیه چای ماسالا با شیر با فرنچ پرس

برای تهیه چای ماسالا با فرنچ پرس باید شیر را داخل یک شیرجوش ریخته و گرم کنید و پودر را داخل فرنچ پرس بریزید و شیر گرم شده را روی آن بریزید و حالا اهرم فرنچ پرس را برای چند دقیقه بالا و پایین کنید تا حجم شیر دو برابر شود و کف روی آن تشکیل شود و بعد داخل لیوان مورد نظر بریزید و میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه چای ماسالا با شیر با دستگاه اسپرسو و فرنچ پرس

  1. حجم شیر در هر دو روش دو برابر می شود پس دقت کنید که زیاد نریزید وگرنه از لیوان بیرون می ریزید و فوم خوبی نمی گیرید.
  2. چای ماسالا را باید گرم و تازه مصرف کنید و طعم این نوشیدنی پس از سرد شدن اصلا خوب نیست.
  3. می توانید از موکا کرم نیز برای تهیه این چای استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه