طرز تهیه معجون هفت مغز خانگی با عسل فوق العاده خوشمزه و مقوی

طرز تهیه معجون هفت مغز

 

یکی از مواد غذایی مغذی و مفید برای بدن می باشد که باعث افزایش انرژی و قوای بدن می شود. معجون در همه کافی شاپ ها و بستنی فروشی ها موجود می باشد ولی درست کردن معجون هفت مغز در خانه هم سالم تر می باشد هم مفید تر و هم خوشمزه تر است. بسیاری از ورزش کاران بعد از انجام تمرین و ورزش برای برگرداندن انرژی بدن خود از معجون هفت مغز استفاده می کنند. درست کردن این معجون بسیار راحت و آسان است و می توانید در زمان بسیار کوتاه آن را تهیه کنید و نوش جان کنید. معجون هفت مغز دارای مزه و طعم بسیار خوشمزه و جذاب است که هرکس با خوردن آن بسیار علاقه مند شده است. معجون هفت مغز مناسب برای تقویت بدن کودکان و نوجوان ها می باشد و به دلیل وجود شیر و مغزهای مختلف دارای کلسیم بالایی می باشد. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه معجون هفت مغز با عسل را برای شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

مغز بادام۱۰ عدد
مغز بادام زمینی۵ عدد
مغز بادام هندی۵ عدد
مغز گردو۴ عدد
مغز پسته۷ عدد
خرما۷ عدد
عسل۳ قاشق غذا خوری
کنجد۱ ق غذا خوری
پودر نارگیل۱ ق غذا خوری
زعفران۱/۴ ق چای خوری
موز۲ عدد
گلاب۱/۲ لیوان
بهار نارنج۱/۲ لیوان
آب۲ لیوان

طرز تهیه معجون هفت مغز با عسل و مغزیجات

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا خرما بشورید و آن ها را در آبجوش بریزید و اجازه دهید تا پوست آن به راحتی کنده شود. سپس پوست خرما را به راحتی جدا کنید و هسته آن را خارج کنید. سپس بادام هندی ها را پوست بگیرید تا پوست قهوه ای آن جدا شود. زعفران را در ظرف مناسب بریزید و آن را بسایید و مقداری آب جوش به همراه چند قطعه یخ ریخته و درب ظرف را بگذارید تا زعفران دم کشیده شود. پسته ها را پوست بگیرید و مغز آن ها را خارج کنید و کنار بگذارید. موز را پوست بگیرید و به ۳ قسمت تقسیم کنید تا راحت مخلوط شوند. بهار نارنج تازه را بشورید و آب آن را داخل لیوان بگیرید. بادام ها را بشکنید و مغز آن را جدا کنید.

مرحله دوم: آماده سازی معجون مغزها

ابتدا مغزها را پوره کنید و آن ها را بکوبید. می توانید از آسیاب یا هاونگ یا غذاساز استفاده کنید. می توانید آن ها را با چاقو روی تخته برش خرد کنید. این کار باعث می شود تا مواد کاملا باهم ترکیب شوند.

مرحله سوم: آماده سازی معجون مغز ها

همه مواد از قبل آماده شده را که شامل مغز های پوره شده، موزها، پودر نارگیل، آب، زعفران دم کشیده را به همراه کنجد و گلاب و دارچین می باشد را به همراه عسل داخل مخلوط کن بریزید و با دور تند به مدت ۳ دقیقه هم بزنید تا مواد کاملا باهم مخلوط شوند. بعد از آن درب مخلوط کن را بردارید و مواد را با قاشق هم بزنید اگر مشاهده کردید که هنوز مواد به خوبی حل نشده است، دوباره مخلوط کن را روشن کنید و با دور تند بزنید تا مواد کاملا یکدست شوند. بعد از آن معجون را در لیوان مناسب سرو کنید و برای تزئین روی آن یک حلقه موز  و برش آناناس را به همراه هر یک از مغزها قرار دهید. نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه تهیه معجون هفت مغز مخصوص و حرفه ای

  1. می توانید از مغز فندق جایگزین مغز های دیگر استفاده کنید.
  2. به جای آب می توانید از ۲ لیوان بستنی وانیلی استفاده کنید.
  3. می توانید از دارچین و قهوه هم در مخلوط استفاده کنید.
  4. به دلخواه می توانید از میوه های مختلف استفاده کنید.
  5. می توانید از انجیر در ترکیبات استفاده کنید. فقط دقت کنید که انجیر از شب قبل خیس شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه معجون هفت مغز خانگی با عسل فوق العاده خوشمزه و مقوی
3.8 (76.67%) 6 votes