طرز تهیه چای زغال اخته و عسل خوشمزه و خوشرنگ و پرخاصیت

طرز تهیه چای زغال اخته

 

از دسته چای ها و نوشیدنی های گرم می باشد که با میوه خوشمزه و خوش رنگ زغال اخته تهیه می شود و شما اگر به زغال اخته علاقه دارید این چای را به شدت دوست خواهید داشت زیرا عطر و مزه بسیار خوبی دارد و برای مهمانی و دورهمی نیز گزینه بسیار مناسبی است. زغال اخته یکی از میوه های بسیار خوشمزه و کم کالری می باشد که سرشار از آنتی اکسیدان می باشد این میوه دلبر و خوش رنگ و لعاب پاییزی برای قلب بسیار مفید است مختصری از خواص زغال اخته را برای شما بازگو می کنیم تا از خوردن این نوشیدنی مفید غافل نشوید. زغال اخته سرشار از ویتامین است که نوشیدن آب زغال اخته باعث می شود سیستم ایمنی بدن بهتر عمل کند و از بروز بیمارهای قلبی جلوگیری کند اما ویتامین C موجود در زغال اخته کمک به تولید نورآدرنالین می کند که باعث ارتقای ارتباط سلول های مغزی می شود. همچنین زغال اخته باعث کلاژن سازی پوست می شود و پوست را سفت و جوان نگه می دارد. شما می توانید زغال اخته را در انواع شیرینی و کیک ها استفاده کنید و یا مانند این نوشیدنی یک چای درجه یک و خوش رنگ تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه چای زغال اخته را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

زغال اخته تازه۲ پیمانه
آب۲ پیمانه
عسل۲ ق غذا خوری
آب لیموترش۱ ق غذا خوری
چوب دارچین۱ تکه
میخک۳ عدد

طرز تهیه چای زغال اخته و عسل

مرحله اول: جوشاندن

ابتدا آب را داخل قوری ریخته تا به جوش بیاد می توانید برای دم کردن این چای از فرنچ پرس نیز استفاده کنید، آب وقتی به جوش آمد زغال اخته را داخل قوری بریزید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه خوب بجوشد.

مرحله دوم: صاف کردن

سپس یک صافی روی یک کاسه قرار دهید و آب قوری و زغال اخته را داخل صافی بریزید و با پشت قاشق خوب زغال اخته نرم شده را فشار دهید تا عصاره زغال اخته خارج و فقط تفاله و هسته آن در صافی باقی بماند.

مرحله سوم: دم آوری چای زغال اخته

حالا عصاره بدست آمده زغال اخته را داخل قوری یا فرنچ پرس ریخته و یا لیوان دمنوش ریخته و به آن عسل و دارچین و آب لیموترش و میخک و دارچین را اضافه کنید و اگر از قوری استفاده می کنید بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه روی بخار آب کتری بماند.

مرحله چهارم: تهیه چای زغال اخته

اگر از فرنچ پرس استفاده می کنید اهرم فرنچ پرس را بالا بگذارید تا چای دم بکشد و مزه ها به خورد هم برود سپس بعد از ۱۵ دقیقه چای را داخل لیوان ریخته و گرم سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت چای زغال اخته

  1. می توانید از انواع شیرین کننده ها در تهیه این چای استفاده کنید.
  2. اگر میخک ندارید قابل حذف است.
  3. بسته به میزان سلیقه و ترشی زغال اخته مقدار عسل را می توانید کم و زیاد کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه