طرز تهیه بستنی معجون خانگی ویتامینه و مخصوص به روش کافی شاپی

دستور تهیه بستنی معجون

طرز تهیه بستنی معجون

 

بستنی معجون یکی از بستنی ها سنتی ایرانی می باشد که بسیار خوشمزه و مقوی می باشد. بستنی معجون یکی از پروتئین های خانگی می باشد که بسیار خوشمزه و مقوی است برای زمان های که انرژی زیادی بدن شما لازم دارید گزینه خوبی می باشد. مصرف معجون می تواند فواید بسیار خوبی برای بدن داشته باشد و باعث افزایش قوای بدنی و تامین نیازهای بدن شود. بستنی معجون از بهترین راه های بالا بردن انرژی کودکان و نوجوانان می باشد، تقریبا می توان گفت بستنی معجون یک غذای کامل و خوش طعم می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه بستنی معجون را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بستنی معجون خانگی

  • شکر ۲/۳ پیمانه معادل ۱۵۰ گرم
  • ثعلب ۲ ق چای خوری معادل ۱۰ گرم
  • خامه قنادی یا مخلوط خامه قنادی و صبحانه ۴۰۰ گرم
  • شیر پرچرب ۱ لیتر
  • خرما ۵ عدد بزرگ
  • مغزیجات ۱ پیمانه معادل ۱۵۰ گرم
  • موز ۱ عدد

طرز تهیه بستنی معجون ویتامینه

مرحله اول: آماده سازی

برای تهیه این بستنی باید از شیر پرچرب محلی استفاده کنید. شیر را داخل قابلمه بریزید و بجوشانید و برای ۲۰ دقیقه بگذارید تا قل قل بزند و حواس تان باشد شیر سر نرود. شیر پاستوریزه اصلا برای تهیه بستنی معجون مناسب نیست. بستنی را داخل دمای محیط قرار دهید تا خنک شود.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

باید از مخلوط کن یا غذاساز برای میکس کردن مواد اضافه کنید. شیر را داخل مخلوط کن بریزید و به مغزیجات گردو و پسته و بادام را به شیر اضافه کنید و بعد خرما پوست گیری شده و موز خرد شده را اضافه کنید و بعد داخل یک کاسه شکر و ثعلب را باهم مخلوط کنید و هم بزنید تا ثعلب گلوله گلوله نشود و به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: استراحت مواد

در ادامه مواد را میکس کنید تا یکدست شود. یک ظرف فلزی با ارتفاع کم را انتخاب کنید و مواد میکس شده را داخل ظرف فلزی بریزید و برای ۸ باز در هر ۴۵ دقیقه یا یک ساعت از فریزر خارج کنید و کاملا هم بزنید و دوباره مجدد در فریزر قرار دهید تا حالت یخی به خود نگیرد و کشدار شود.

مرحله چهارم: تهیه بستنی معجون

دفعه ششم با همزن دستی مواد را را مجدد هم بزنید در این زمان باید خامه ها را داخل کاسه بزنید تا کمی خودش را بگیرد و به مواد بستنی اضافه کنید و مواد را هم بزنید و این بار باید در یک ظرف دربسته قرار دهید و برای ۲ بار دیگر از فریزر خارج کنید و مجدد مواد را هم بزنید و روی بستنی معجون را با مغزیجات مخلوط کنید و در نهایت برای ۱۲ الی ۲۴ ساعت بدون هم زدن در فریزر قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بستنی معجون ساده خانگی با ثعلب

  1. مهم ترین نکته هم زدن مرتب و دقیق می باشد که باعث کشدار شدن بستنی معجون می شود.
  2. به دلخواه می توانید ۱/۲ ق چای خوری دارچین به مواد اضافه کنید.
  3. می توانید برای سرو از آناناس و اسلایس موز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه