طرز تهیه معجون سرماخوردگی زنجبیل و دارچین برای گلو درد

طرز تهیه معجون سرماخوردگی

 

اگر دچار سرماخوردگی یا گلو درد شدید می توانید این معجون عالی را برای تقویت سیستم بدن عالی می باشد و برای رفع گلو درد فوق العاده می باشد. این نوشیدنی اصالتا هندی می باشد و التهاب و سوزش گلو را بسیار خوب می کند. بهتر است این نوشیدنی را در هفته چند بار میل کنید تا بهتر شوید. در زمان سرماخوردگی سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود و شما باید با خوردن غذا و دمنوش و میوه های مناسب سرماخوردگی به بدن خود رسیدگی کنید تا زودتر بهبود پیدا کنید. این معجون را حتی اگر سرما نخوردید برای تقویت سیستم ایمنی بدن در زمستان و پاییز بهتر است میل کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه معجون سرماخوردگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سوپ جو پرک برای سرماخوردگی

 

مواد لازم

زنجبیل تازه۱ عدد
فلفل سیاه نکوبیده۱ ق چای خوری
چوب دارچین۱ عدد
زردچوبه۱ ق چای خوری
نبات۲ تکه
هل کوبیده شده۲ عدد
شیر۲ لیوان

 

همچنین ببینید: پختن انار برای سرماخوردگی

 

طرز تهیه معجون سرماخوردگی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید زنجبیل تازه را پوست بگیرید و مکعبی ریز خرد کنید. چوب دارچین را خرد کنید. هل را نیز داخل هاون ریخته و کمی بکوبید تا عصاره آن به راحتی خارج شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

یک قوری را بردارید و همه مواد گفته شده را به همراه نابت و فلفل سیاه داخل آن بریزید و شیر بریزید، دقت کنید می توانید این مواد و مقدار به شما حدود ۲ لیوان معجون سرماخوردگی می دهد و اگر می خواهید برای مقدار بیشتر تهیه کنید باید مقدار ها را بیشتر کنید.

مرحله سوم: دم کشیدن

در ادامه قوری را روی حرارت متوسط قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا به جوش بیاید و قل بزنید و بعد از این زمان اجازه دهید کمی با حرارت خاموش دم بکشد و از صافی رد کنید و داخل لیوان مورد نظر بریزید و گرم میل کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه آش اوماج برای سرماخوردگی

 

فوت و فن های دستور تهیه معجون سرماخوردگی

  1. می توانید بجای نبات از شکر یا برگ استویا یا حتی بعد از خنک شدن از عسل استفاده کنید دقت کنید عسل را نباید به صورت داغ داخل مواد حل کنید و بگذارید کمی از حرارت بیفتد و بعد اضافه کنید.
  2. اگر زنجبیل تازه در دسترس ندارید می توانید از پودر زنجبیل به مقدار ۱ ق غذا خوری استفاده کنید.
  3. این دمنوش اصلا تند و تیز نیز و برای التهاب و رفع گرفتگی صدا عالی می باشد.
  4. اگر شیر دوست ندارید می توانید با آب جوش نیز این معجون را تهیه کنید.
  5. می توانید برای دم کشیدن قوری را روی وارمر قرار دهید.

 

همچنین ببینید: لیست انواع غذا و دمنوش برای سرماخوردگی

از
1
دیدگاه