طرز تهیه کیک لحاف ترکیه ای خوشمزه و مجلسی با کرم پنیری

طرز تهیه کیک لحاف

 

یکی از انواع کیک ها می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و مانند اسمش بسیار جذاب و جالب است و در واقع یک کیک ترکیه ای می باشد و تزئین خاصی دارد و شما می توانید برای عصرانه یا دورهمی این کیک لحاف پنیری خوشمزه را تهیه کنید این کیک را می توانید به دلخواه در قالب گرد یا مستطیل تهیه کنید و کرم تهیه شده را مانند عکس روی آن بریزید و بگذارید تا پخته شود البته این کیک را مانند دیگر کیک ها می توانید بدون فر نیز تهیه کنید بافت این کیک بسیار نرم است و حتما اجازه دهید کیک خنک شود سپس از قالب خارج کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک لحاف را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شکر۱ پیمانه
آرد۳ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد بزرگ
روغن مایع۱ پیمانه
آب جوش ولرم۱ پیمانه
پودر کاکائو۳ ق غذا خوری
بیکینگ پودر۱ ق غذا خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه کرم پنیری

پنیر لبنه۳۰۰ الی ۳۵۰ گرم ( ۱ بسته)
تخم مرغ۱ عدد
پودر نشاسته۱ ق غذا خوری
شکر۲ الی ۳ ق غذا خوری
وانیلنوک ق چای خوری

طرز تهیه کیک لحاف با کرم پنیری

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا قالب مورد نظر را که می توانید از قالب مستطیل ۲۵*۳۵ یا یک قالب گرد ۲۰ سانتی استفاده کنید را کاغذ روغنی بی اندازید شما می توانید از ظرف پیرکس یا سرامیکی نیز برای تهیه این کیک استفاده کنید در ادامه آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید. فر را با دمای ۱۷۵ روشن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را داخل کاسه بشکنید دقت کنید اگر سایز تخم مرغ های شما ریز است بهتر است از ۵ عدد استفاده کنید سپس وانیل و شکر را اضافه کنید و با سرعت تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا بافت کرمی و پفکی به خود بگیرد در ادامه آب جوش ولرم را به تدریج به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

با همزن مواد را هم بزنید تا آب جوش مخلوط شود سپس در ادامه روغن مایع را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و در انتها مخلوط آرد را اضافه کنید و دور کند همزن به مدت چند ثانیه هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود مایه کیک تهیه شده را داخل قالب بریزید.

مرحله چهارم: تهیه کرم پنیری

برای تهیه کرم پنیری پنیر لبنه را به همراه تخم مرغ و شکر و نشاسته وانیل داخل یک کاسه بریزید و با همزن برقی با سرعت تند بزنید تا یکدست و مخلوط شود سپس مایه کرمی را داخل قیف بریزید و به صورت شطرنجی روی سطح کیک بریزید.

مرحله پنجم: پخت کیک لحاف

برای پخت کیک بعد از گرم شدن فر ابتدا قالب را درون فر قرار دهید پخت اول با ۲۵ دقیقه با دمای ۱۷۵ درجه بعد ۱۵ دقیقه با دمای ۱۶۰ درجه بگذارید تا کیک پخته شود برای پخت کیک لحاف بدون فر داخل ماهیتابه دو طرف مواد را که باید اندازه آن را نصف کنید بریزید و روی شعله پخش کن قرار دهید و بگذارید تا کیک پخته شود بعد از خنک شدن از قالب خارج کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کیک لحاف ترکیه ای

  1. اگر دوست دارید کیک شما تیره تر باشد یا پودر کاکائو شما مرغوب نیست کمی بیشتر پودر کاکائو اضافه کنید و به همان میزان آرد را کم کنید.
  2. اگر مزه پنیر لبنه را دوست ندارید از پنیر ماسکارپونه استفاده کنید.
  3. زمان پخت بسته به فرهای مختلف ممکن است بیشتر باشد پس کیک را با خلال دندان از مرکز چک کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه