طرز تهیه کنافه پنیری ترکیه ای ساده و راحت و خوشمزه در ماهیتابه با کادایف

دستور پخت کنافه پنیری

طرز تهیه کنافه پنیری

 

کنافه پنیری یکی از دسر های بسیار جذاب عربی و ترکیه ای می باشد که اصالت این دسر خوشمزه برای کشور فلسطین می باشد. که رسپی های مختلفی از آن در کشور های عربی به خصوص ترکیه تهیه می شود به طوری که این دسر شهرت جهانی دارد. این دسر در گذشته در شهر نابلس در فلسطین تهیه شده شات و با پنیر معروف نابلسی تهیه می شده و انواع اقسام مختلفی دارد و شما می توانید آن را با تل کادایف خشک یا مرطوب استفاده کنید ولی پیشنهاد ما به شما تل کادایف مرطوب است زیرا بافت نرمی خواهید داشت. شما می توانید این دسر خوشمره را به همراه شربت و یک اسکوپ بستنی میل کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کنافه پنیری ترکیه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کنافه پنیری با تل کادایف خشک و مرطوب

  • تل کادایف خشک یا مرطوب ۱۰۰ گرم
  • پنیر موزارلا به مقدار لازم
  • زعفران دم کرده ۴ ق غذا خوری
  • مغز گردو یا پسته به مقدار لازم
  • کره ۵۰ گرم
  • شکر ۱ پیمانه سر خالی
  • آب ۱/۲ پیمانه
  • آبلیموترش ۱ ق چای خوری
  • گل محمدی و هل به دلخواه

طرز تهیه کنافه پنیری ترکیه ای خیلی راحت و خوشمزه با تابه به روی گاز

مرحله اول: آماده سازی رشته

ابتدا رشته تل کادایف مرطوب را با قیچی خرد کنید و اگر از خشک استفاده می کنید رشته ها را با دست کمی خرد کنید. سپس داخل یک ظرف ریخته و ۲۵ گرم از کره دستور را ذوب کنید و به همراه ۲ ق غذا خوری زعفران به رشته ها اضافه کنید و هم بزنید تا رشته ها خوشرنگ شود.

مرحله دوم: افزودن پنیر

حالا باید ۲۵ گرم از کره باقی مانده را داخل قالب مخصوص کنافه که می توانید از لوازم قنادی ها تهیه کنید را چرب کنید و نیمی از رشته ها را داخل آن ریخته و با دست خوب فشرده کنید و بعد پنیر را با فاصله از قالب و در وسط رشته ها بریزید و کمی گردو و مابقی رشته ها را روی آن ریخته و خوب با دست فشرده کنید.

مرحله سوم: پخت کنافه

حالا باید قالب را روی شعله پخش کن و حرارت متوسط قرار دهید و بگذارید تا یک طرف آن پخته شود. در همین حین باید شربت مخصوص را تهیه کنید برای این کار آب و شکر را داخل قابلمه قرار دهید و صبر کنید تا شکر ذوب شود و بعد زعفران و هل را اضافه کنید و بگذارید تا شهد به غلظت برسد و بعد آبلیموترش را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه کنافه پنیری

بعد از ۱۰ دقیقه مجدد کمی کره ذوب شده روی کنافه بریزید و با کمک کفگیر برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود. در انتها شهد داغ را اضافه کنید و بگذارید تا کمی داخل قالب بماند و به ظرف منتقل دهید و با پودر پسته تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کنافه پنیری خوشمزه و راحت بدون فر به روی گاز

  1. حتما پنیر را در وسط قرار دهید از دیواره های قالب فاصله ایجاد کنید.
  2. بجای گردو از پودر پسته نیز می توانید استفاده کنید و یا حذف کنید.
  3. برای تهیه شربت می توانید از برش لیموترش استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کنافه پنیری ترکیه ای ساده و راحت و خوشمزه در ماهیتابه با کادایف
4 (80%) 2 votes