طرز تهیه سوپ چربی سوز رژیمی مقوی و آسان با کدو و کرفس

طرز تهیه سوپ چربی سوز

 

یکی از انواع سوپ ها می باشد که بسیار خوشمزه و سالم است زیرا در تهیه آن از انواع سبزیجات استفاده شده سبزیجاتی که خود به تنهایی دارای خواص لاغری می باشند مانند کرفس یا کدو سبز که بسیار سوپ را خوشمزه می کنند. شما می توانید قطعات این سوپ را درشت خرد کنید و یا می توانید این سوپ را میکس کنید و به همراه نان جو یک سوپ لاغری خوشمزه داشته باشید. اگر در رژیم غذایی و لاغری و یا ورزشکار هستید و به دنبال غذای کم کالری هستید این سوپ را تهیه کنید که علاوه بر خواص چربی سوزی آن انواع ویتامین های بدن شما را در زمانی که در رژیم لاغری هستید تامین می کند. شما می توانید در هر وعده و یا در هفته به تعداد دفعات دلخواه این سوپ را تهیه کنید. طرز تهیه سوپ چربی سوز روش های مختلفی دارد و از سبزیجات متفاوتی در آن استفاده می شود ما تصمیم گرفتیم بهترین رسپی را برای شما بیاوریم شما می توانید به دلخواه هر نوع سبزیجاتی که دوست نداشتید را حذف کنید و یک سوپ چربی سوز کم کالری و کم روغن داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سوپ چربی سوز رژیمی مقوی با کدو و کرفس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پیاز۳ عدد
کدو سبز۳ عدد
کرفس۲ ساقه
سیر۴ حبه
هویج۴ عدد
گل کلم خرد شده۲۰۰ گرم
فلفل دلمه۲۰۰ گرم
گوجه فرنگی۶ عدد
عصاره آب مرغ یا استاک مرغ۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، پودر کاریبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ چربی سوز با کدو و کرفس

مرحله اول: آماده سازی کدو و کرفس

ابتدا باید کرفس را از برگ آن جدا کنید و خرد کنید سپس خوب بشورید و آبکش کنید شما می توانید کدو سبز را با پوست بریزید و یا پوست آن را بگیرید و مکعبی ریز خرد کنید سایز خرد کردن تمام سبزیجات به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد.

مرحله دوم: آماده سازی سبزیجات

در ادامه هویج ها را پوست بگیرید و حلقه ای یا نگینی ریز خرد کنید، گل کلم را بعد از شستن خرد کنید. فلفل دلمه را نگینی ریز خرد کنید می توانید از ۲ عدد فلفل دلمه ریز رنگی یا ساده استفاده کنید گوجه فرنگی ها را بعد از شستن نگینی ریز یا مکعبی خرد کنید.

مرحله سوم: پخت سوپ چربی سوز

در ادامه داخل یک قابلمه همه سبزیجات خرد شده را بریزید و به آن نمک و فلفل سیاه و پودر کاری بزنید و کمی بدون افزودن روغن تفت دهید سپس در ادامه چند لیوان آب به آن اضافه کنید و صبر کنید تا به جوش بیاد.

مرحله چهارم: پخت سوپ چربی سوز

در ادامه عصاره مرغ را نیز با کمی آب ولرم حل کنید و به سوپ اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا سبزیجات پخته و سوپ غلیظ شود در انتها نمک سوپ را اندازه کنید و به دلخواه کمی جعفری روی آن ریخته و با لیموترش سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت سوپ چربی سوز مقوی

  1. به دلخواه می توانید از کمی ذرت یا جو پرک نیز در تهیه این سوپ استفاده کنید.
  2. در صورت تمایل از ادویه جات دلخواه می توانید استفاده کنید.
  3. افزودن فلفل قرمز به این سوپ باعث چربی سوزی بیشتر می شود و می توانید بنا به ذائقه خود اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه