طرز تهیه سوپ کرفس خامه ای مجلسی و خوش طعم با جو پرک و شیر

دستور پخت سوپ کرفس خامه ای

طرز تهیه سوپ کرفس خامه ای

 

سوپ کرفس خامه ای یکی از انواع سوپ ها می باشد که بافت بسیار نرمی و کرمی دارد. سوپ کرفس خامه ای را می توانید برای مهمانی ها و مجالس مختلف تهیه کنید و علاوه بر طعم خوبی که دارد بسیار مقوی است. این سوپ با چو پرک و بدون مرغ تهیه می شود و یک گزینه ایده آل برای بچه ها و مهمانی است. سوپ کرفس خامه ای به دلیل داشتن کرفس  خواص بسیار خوبی دارد و به دلیل کالری کمی که دارد برای کاهش وزن بسیار مناسب است. شما به دلخواه می توانید کمی مرغ را به صورت مکعبی سرخ کنید و در انتها روی سوپ قرار دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سوپ کرفس خامه ای خوشمزه با شیر و جو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سوپ کرفس خامه ای

  • جو پرک ۱ پیمانه
  • پیاز ۱ عدد
  • ساقه کرفس ۲  عدد
  • عصاره مرغ ۱ عدد
  • هویج ۱ عدد
  • ذرت بخار پز شد ۱/۴ پیمانه
  • جعفری ۳ ق غذا خوری
  • خامه ۲  ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ کرفس خامه ای با جو و هویج

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا جو پرک را خیس کنید و برای ۱ ساعت کنار بگذارید تا آب را به خودش جذب کند. چون قرار است در انتها همه مواد میکس شود اصلا نیازی خیلی مواد را ریز یا درشت خرد کنید ولی اگر قصد میکس کردن مواد را ندارید می توانید در اندازه های دلخواه کرفس و هویج را خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل یک قابلمه با کمی روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه تفت دهید تا پیاز سبک و شیشه ای شود. سپس کرفس خرد شده را اضافه کنید و روی حرارت ملایم تفت دهید تا کرفس سرخ شود و بعد جو پرک خیس خورده و هویج خرد شده را نیز به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت سوپ کرفس با جو و هویج

در ادامه باید عصاره مرغ را داخل آب گرم باز کنید و هم بزنید و یا می توانید به دلخواه از آب مرغ فریزر شده استفاده کنید. آب را اضافه کنید و برای ۳۰ دقیقه بگذارید ابتدا با حرارت بالا بجوشد و بعد حرارت را کم کنید و اجازه دهید کرفس و جو لعاب بی اندازد. در این مرحله ذرت بخار پز شده را نیز اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه سوپ کرفس خامه ای بدون مرغ

وقتی همه مواد جا افتاده شد باید سوپ را میکس کنید. برای میکس کردن می توانید از گوشتکوب برقی یا مخلوط کن استفاده کنید و سوپ را میکس کنید. سوپ میکس شده را به قابلمه اضافه کنید و خامه را افزوده و در انتها جعفری را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سوپ کرفس خامه ای خوشمزه میکس شده

  1. می توانید از سبزیجات دیگر مانند قارچ اضافه کنید.
  2. اگر از عصاره مرغ استفاده می کنید بهتر است کمی در ریختن نمک دقت کنید زیرا عصاره های آماده خود دارای ادویه و نمک هستند.
  3. می توانید به دلخواه این سوپ را با نان تست یا مرغ سرو کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه