طرز تهیه پیتزا گوشت و مرغ خانگی مخصوص و خوشمزه به روش رستورانی

پیتزا گوشت و مرغ

 

پیتزا یکی از محبوب‌ترین غذاهای جهان است که به خاطر طعم فوق‌العاده و متنوعش، جایگاه ویژه‌ای در قلب همه طعام‌خوران دارد. این غذا با خمیری لطیف، سس گوجه‌فرنگی و انواع مختلفی از مواد تزیینی مانند پنیر، گوشت، سبزیجات و… تهیه می‌شود. تاریخچه پیتزا به قرن هشتم میلادی در ناحیه کامپانیا در جنوب ایتالیا بازمی‌گردد. در ابتدا، پیتزا معمولا با سس گوجه‌فرنگی و پنیر تهیه می‌شد، اما با معرفی انواع مختلف از تزیینات، این غذا به یک پرطرفداری جهانی تبدیل شد. اما این پیتزا ترکیب گوشت چرخ کرده و قارچ می باشد که می توانید با یک خمیر فوق العاده تهیه و سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پیتزا گوشت و مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۴ پیمانه سرصاف
آب۱ و نیم پیمانه
مخمر۱ و نیم ق چای خوری
نمک۱ پنس
روغن مایع۲ ق غذا خوری
شکر۱ ق چای خوری

مواد لازم برای مواد میانی

سس گوجه یا سس کچاب۳ ق غذا خوری
پنیر پیتزا۱ پیمانه
گوشت چرخ کرده۱۵۰ گرم
سینه مرغ خلالی خرد شده و تفت داده شده۱۵۰ گرم
زیتون بدون هستهبه دلخواه
سیر۲ حبه
زعفران۱ ق غذا خوری
آویشن۱ ق چای خوری
اورگانو۱ ق چای خوری
فلفل دلمه‌ای۱ عدد

طرز تهیه پیتزا گوشت و مرغ

مرحله اول: تهیه خمیر

ابتدا، برای تهیه خمیر پیتزا، مخمر و شکر را در یک پیمانه آب ولرم قرار دهید و همزن  بزنید. سپس، حدود ۵ دقیقه منتظر بمانید تا مخمر فعال شود. در کاسه‌ای دیگر، آرد و نمک را با هم مخلوط کرده و در وسط آن یک گودال کوچک بسازید. سپس، مخمر فعال شده را به آرد اضافه کنید و با همزن یا دستی، آن را با هم مخلوط کنید. اگر نیاز به آب داشتید نصف پیمانه‌ ی آب باقی‌مانده را به تدریج به خمیر اضافه کنید و آن را با همزن دستی هم بزنید تا خمیر جمع شود. سپس، روغن را به خمیر اضافه کرده و مجددا با همزن یا دستی آن را به مدت حدود ۵ دقیقه ورز دهید تا خمیری لطیف و چسبنده به دست بیاید. سپس، خمیر را که نرم و لطیف شد باید داخل کاسه چرب شده در دمای محیط آشپزخانه قرار دهید و برای یک ساعت صبر کنید تا عمل بیاید.

مرحله دوم: تهیه مواد گوشتی و مرغ

گوشت چرخ کرده را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه بدون افزودن روغن کمی داخل تابه رژیمی تفت دهید و کنار قرار دهید. مرغ ها را نگینی ریز خرد کنید و به همراه سیر و زعفران و کمی نمک و فلفل سیاه تفت دهید تا مغز پخت و نرم شود.

مرحله سوم: تهیه پیتزا گوشت و مرغ

خمیر را داخل سینی فر ۳۰*۴۰ که با کره یا روغن جامد آشپزخانه چرب و آرد پاشیده‌ اید،پهن کرده و سس گوجه را روی سطح خمیر مالیده و دو سوم پنیر را روی سس ریخته و گوشت چرخکرده را که داخل تابه ی داغ بدون روغن تفت داده‌ایم و نمک و فلفل زده‌ اید، روی پنیر پخش کرده و زیتون بدون هسته ی حلقه شده را روی آن چیده و مرغتفت داده را نیز روی مواد چیده و آویشن و اورگانو پاشیده و مابقی پنیر را روی مواد پخش کرده و سینی را داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۹۰ درجه ی سانتیگراد به مدت تقریبی ۳۰ دقیقه یا تا زمانیکه پیتزا پخته و طلایی شود،. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پیتزا گوشت و مرغ

  1. میزان آب بستگی به آرد خور آن دارد و باید کم کم اضافه کنید تا خمیر جمع شود.
  2. برای ورز دادن می توانید از استند میکسر استفاده کنید.
  3. به دلخواه می توانید به مواد قارچ نیز اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه