طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ رستورانی و حرفه ای در خانه و نکات مهم آن

آموزش پیتزا گوشت و قارچ رستورانی در خانه

 

این روزها کمتر کسی پیدا می شود که علاقه ای به پیتزا نداشته باشد. پیتزا از غذاهای بین المللی است که در ایران نیز بسیار پرطرفدار است. یکی از انواع محبوب این غذا، پیتزا قارچ و گوشت است؛ زیرا در تهیه آن از هیچ گونه گوشت فرآوری شده ای استفاده نمی شود.

این غذا به علت وجود قارچ و پنیر و گوشت، کالری بالایی دارد و برای کسانی که می خواهند یک غذای سالم بخورند، گزینه مناسب تری از انواع پیتزاهای تهیه شده با سوسیس و کالباس محسوب می شود.

طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت در خانه بسیار ساده است و در این دستور پخت از وبسایت پارسی دی قصد داریم تا طرز تهیه این پیتزا خوشمزه را به طور کامل توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده۱۰۰ گرم
پیازیک عدد
قارچ۱۰۰ گرم
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
خمیر پیتزایک عدد
نمک و فلفلبه مقدار لازم
فلفل دلمه اییک عدد
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگییک قاشق مربا خوری
زردچوبهنصف قاشق چایخوری
سس گوجهبه مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ

مرحله ۱:

در ابتدا پوست پیاز را جدا کرده و آن را تمیز شسته و کاملا خرد کنید. سپس در داخل یک ماهیتابه، روغن زیتون ریخته و روی حرارت با شعله متوسط قرار می دهیم. وقتی روغن داغ شد، پیازها را در داخل ماهیتابه می ریزیم و تفت می دهیم تا به رنگ طلایی شود.

مرحله ۲:

گوشت چرخ کرده را به پیاز داغ اضافه کرده و تفت می دهیم و مقداری نمک و فلفل به میزان دلخواه به آن اضافه می کنیم. گوشت را تفت می دهیم تا سرخ شده و تغییر رنگ دهد.

مرحله ۳:

قارچ را شسته و خرد می کنیم. قارچ خرد شده را به گوشت چرخ کرده اضافه کرده و همه مواد را باهم تفت می دهیم تا سرخ شود. باید صبر کیند تا آب قارچ به طور کامل جمع شود.

مرحله ۴:

فلفل دلمه ای را تمیز شسته و خرد می کنیم. سپس آن را به مواد داخل ماهیتابه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله ۵:

رب گوجه فرنگی و زردچوبه را به آن اضافه کرده و مواد را با قاشق زیر و رو می کنیم تا رب گوجه فرنگی و زردچوبه کاملا در مواد اثر کرده و آن را طعم دار کند. پس از آن درب ماهیتابه را گذاشته و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه صبر می کنیم. در این مدت مواد به طور کامل سرخ می شوند.

مرحله ۶:

فر اجاق گاز را روشن کرده و آن را بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم تا گرم شود و خمیر پیتزا را که از قبل آماده کرده ایم از یخچال بیرون می آوریم.

آموزش پیتزا گوشت و قارچ

مرحله ۷:

سینی فر را کمی با روغن چرب کرده و یک ورق خمیر پیتزا را در داخل آن قرار می دهیم. سس گوجه فرنگی را بر روی خمیر پیتزا ریخته و با پشت قاشق غذاخوری آن را به طور کامل بر روی سطح خمیر پیتزا بخش می کنیم.

پیتزا گوشت و قارچ رستورانی

مرحله ۸:

نصف محتویات پیتزا را روی سس گوجه فرنگی ریخته و سپس بر روی خمیر پیتزا پخش کنید. سپس بر روی آن نصف پنیر پیتزا را بریزید. این کار باعث می شود تا طعم پیتزا قارچ و گوشت خوشمزه تر شود.

مرحله ۹:

سایر مواد پیتزا را روی خمیر پیتزا ریخته و پخش می کنیم.

مرحله ۱۰:

باقی مانده پنیر پیتزا را بر روی مواد ریخته و پخش کنید.

مرحله ۱۲:

در نهایت خمیر پیتزا را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در داخل فر قرار دهید تا رنگ آن طلایی و برشته شود.

پس از این مدت پیتزا را از فر خارج کرده و صبر کنید تا کمی از حرارت آن کم شود. سپس آن را برای تزئین در یک ظرف دیگر قرار داده و در اندازه های معمول پیتزا برش بزنید. در صورت تمایل می توانید سس گوجه فرنگی یا سس فرانسوی بر روی آن ریخته و میل کنید.

پیتزا از غذاهای خوشمزه و لذیذ و پرطرفدار در سرتاسر جهان است. پیتزا قارچ و گوشت به علت اینکه بدون سوسیس و کالباس و یا به طور کلی گوشت های فرآوری شده تهیه می شود، از سایر انواع پیتزاهای تهیه شده با گوشت سالم تر است.

امیدوارم که از طرز تهیه این پیتزا خانگی لذت برده باشید.

طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ رستورانی و حرفه ای در خانه و نکات مهم آن
3.4 (67.21%) 86 votes

  • مهدی ۲ سال پیش

    من هرکاری میکنم بعد از پخت وا میره و حالت سفت به خودش نمیگیره مثل پیتزاهای بیرون دلیلش چیه

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      خمیر وا می ره ؟ خوب خمیر ورز بدهید و تست پنجره را روی خمیر اجرا کنید به طوری که وقتی خمیر را نازک کنید اصلا نباید پاره شه. از آرد سفید استفاده کنید

      پاسخ
      • مهدی ۲ سال پیش

        نه منظورم مخلفاتش بود مثل پنیر و سوسیس و بقیه چیزا که به خمیر نمیچسبن پنیرش هم موقع خوردن مثل پیتزاهای بیرون کش نمیاد البته اینم بگم فر نداریم قابلمه ای درست میکنم

        پاسخ
        • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

          خمیر آماده استفاده می کنید یا خودتان خمیر را تهیه می کنید. کلن بحث کش اومدن پیتزا در منزل یکم قلق خاصی میخواد. مواد را خوب روی خمیر فشار دهید. بعد از قرار دادن در قابلمه با اسپری آب آن را نمدار کنید. پنیر پیتزا مرغوب استفاده کنید

          پاسخ
        • ملکآ ۱ سال پیش

          بعد از زدن سس کچاب روی خمیر پیتزا ی لایه پنیر بریز و بعد مواد و بریز و بعد دوباره پنیر بریز دیگه وا نمیره

          پاسخ
        • الوین ۱ سال پیش

          من با مایکروفر درست می کنم چون فر نداریم و توی قابلمه هم جا نمیشه
          بخدا آقاهه خوش شناسه همه چی داره

          پاسخ
    • حمیدرضا ۱ سال پیش

      بخار اینه که داخل گوشت نباید روغنی باشه.با حداقل ترین حالت ممکن روغن تفت بخوره.درضمن میتونید ب جای دردسر گوشت همبرگر یا استیک خورد کنید دیگه پیازو فلانی نمیخواد

      پاسخ
  • الوین ۱ سال پیش

    اصلا انگار خمیر تو این آموزش نیست

    پاسخ
  • ... ۱ سال پیش

    مواد این پیتزا برای چند نفر مناسبه؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      2 نفر

      پاسخ