طرز تهیه کرم بیسکویتی دو رنگ شیک و ساده با خامه و ژلاتین مناسب پذیرایی

دستور تهیه کرم بیسکویتی

طرز تهیه کرم بیسکویتی

 

کرم بیسکویتی یکی از دسر های بسیار خوشمزه و ساده است که به صورت دو رنگ تهیه می شود و ماده اصلی آن بیسکویت پتی بور است. این دسر مناسب مهمانی و مراسمات مختلف می باشد و شما می توانید در هر قالبی که دوست دارید این دسر را تهیه کنید. دسر های که خامه صبحانه دارند خیلی راحت از قالب جدا می شوند و شما می توانید به سادگی آن ها را بدون نیاز به چرب کردن قالب خارج کنید. این دسر بسیار شیک است و طعم خوبی دارد. اگر طرفدار طعم ها و مزه های مختلف دسر هستید حتما این کرم را تست کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کرم بیسکویتی دو رنگ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کرم بیسکویتی

  • بیسکویت پتی بور ۱ بسته
  • شیر ۲.۵ پیمانه
  • شکر ۱/۳ پیمانه
  • پودر کاکائو ۱ ق مربا خوری
  • خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • پودر ژلاتین ۲ ق غذا خوری
  • آب سرد ۱/۲ پیمانه

رز تهیه کرم بیسکویتی خوشمزه و شیک با ژلاتین

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید بیسکویت را پودر کنید. برای پودر کردن بیسکویت پتی بور می توانید آن را داخل غذاساز بریزید و پودری کنید و یا می توانید داخل یک نایلون ریخته و با گوشتکوب دستی بکوبید تا له شود و می توانید به دلخواه یک بار الک کنید تا اگر دانه درشتی دارد گرفته شود.

مرحله دوم: آماده سازی ژلاتین

در ادامه باید ژلاتین را داخل آب سرد بریزید و صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد روی حرارت کتری قرار دهید تا بن ماری شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه در ماکروفر قرار دهید. در ادامه باید شیر و شکر و پودر کاکائو را داخل ظرف بریزید تا مواد مخلوط شود.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

قابلمه مواد را روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا مواد یکدست شود نیازی نیست شیر بجوش بیاید همین که شکر حل شود کافی است. مقداری از مواد را داخل خامه ریخته و هم بزنید تا خامه کمی رقیق شود و بعد مخلوط خامه را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و در انتها ژلاتین و پودر بیسکویت را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه دسر کرم بیسکویتی دو رنگ

در انتها به مواد وانیل اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. قالب مورد نظر را کمی چرب کنید و مقداری از دسر را با پودر کاکائو مخلوط کنید و نیمی از آن را کف قالب بریزید و برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد مابقی دسر را بریزید و برای ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد با چاقو لبه های دسر را آزاد کنید و مططئن باشید تا دسر کاملا تا پایین جدا شده باشد و بعد روی دیس مورد نظر برگردانید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کرم بیسکویتی خوشمزه و قالبی

  1. خامه را از قبل داخل دمای محیط قرار دهید تا شل شود و حتما با کمی از‌ مواد مخلوط کنید وگرنه خامه بریده بریده می شود.
  2. می توانید نصف مواد را پودر کاکائو بزنید و یا مانند عکس این دسر فقط کمی کف مواد بریزید.
  3. از بیسکویت وانیلی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه