طرز تهیه کرم باترمیلک، دسر خوشمزه و مجلسی با توت فرنگی

طرز تهیه کرم باترمیلک

 

یک دسر فوق العاده راحت و بی دردسر است که می توانید با انواع میوه ها مثل بلوبری یا توت فرنگی تهیه کنید. اما باترمیلک چیست باترمیلک در واقع مایع ترشی است که پس از عملیات کره گیری خامه حاصل می شود و رنگ زرد خیلی کمرنگی دارد. باترمیلک ها کاربرد بسیار زیادی دارند برای انواع کیک برای حفظ رطوبت آن و به دلیل حالت اسیدی بودن باترمیلک به هضم غذا کمک می کند و در برخی رسپی ها برای مزه دار کردن گوشت و نرم کردن آن استفاده می شود در خیلی از کیک های رژیمی مقدار روغن را نصف کرده و به جای آن از باترمیلک استفاده می کنند اما باتر میلک در کشور های دیگر به راحتی در فروشگاه یافت می شود ولی در ایران کمی کمیاب است ولی باترمیلک خانگی کیفیت بیشتری نسبت به صنعتی آن را دارد. برای تهیه باترمیلک به سرکه نیاز داریم که بهتر است از سرکه سفید استفاده کنید. اما کرم باترمیلک تشکیل شده از باترمیلک خانگی یا صنعتی به همراه ژلاتین و میوه دلخواه است این دسر خوشمزه را برای بچه ها درست کنید و می توانید آن را قالبی یا به صورت تک نفره داخل لیوان سرو کنید. امروز در پارسی دی کرم باترمیلک را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

پودر ژلاتین۱ و ۱/۴ ق غذا خوری
شکر۳/۴ پیمانه
باترمیلک۱ پیمانه
خامه۱ و ۱/۴ پیمانه
توت فرنگی۴۵۰ گرم
آب سرد۳ ق غذا خوری
آب لیمو تازه۱ ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه باترمیلک خانگی

شیر۱ پیمانه
سرکه سفید۱ ق غذا خوری

طرز تهیه کرم باترمیلک

مرحله اول : تهیه باترمیلک

برای تهیه این دسر ابتدا باید باترمیلک را تهیه کنیم اگر باترمیلک تهیه کردید از این مرحله صرف نظر کنید. شیر را با سرکه مخلوط کنید و هم بزنید و بمدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در دمای اتاق بدون همزدن قرار دهید تا شیر بریده شود سپس با قاشق ترکیب را هم زده به این ماده بدست آمده باترمیلک می گویند.

مرحله دوم : تهیه ژلاتین

ژلاتین را در یک کاسه کوچک ریخته و با آب سرد مخلوط کنید تا حالت اسفنجی پیدا کند سپس کاسه را روی حرارت غیر مستقیم بخار آب یا در ماکروفر گذاشته و بن ماری کنید باید تمام ذارات ژلاتین در آب سرد حل شود.

مرحله سوم : مخلوط کردن شکر و باترمیلک

باترمیلک بدست آمده را پیمانه کنید سپس با نصف شکر یعنی ۱/۴ مخلوط کنید و هم بزنید تا مخلوط شود سپس ژلاتین بن ماری شده و خنک شده را به مخلوط فوق اضافه کنید.

مرحله چهارم : فرم گرفتن خامه

خامه را با ۱/۴ شکر داخل کاسه ریخته و بمدت ۱۰ دقیقه با دور تند همزن بزنید تا فرم بگیرید این مرحله کمی با صبر و حوصله نیاز دارد شاید در ابتدای کار خامه شل شود ولی با همزن زدن فرم می گیرد وقتی خامه فرم گرفت به آرامی با مخلوط باترمیلک و ژلاتین اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله پنجم : تهیه کرم باترمیلک

کرم تهیه شده را داخل قالب مورد نظر ریخته و بمدت ۵ الی ۶ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کر سفت شود وقتی کرم حاضر شد توت فرنگی را با آبلیمو و الباقی شکر را با هم مخلوط کنید تا توت فرنگی آب بیندازد سپس هنگام سرو از توت فرنگی و آبی که بدست آمده تزئین کنید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه کرم باترمیلک

  1. می توانید خامه و ۱/۴ شکر را حذف کنید و بجای آن از خامه قنادی زده شده استفاده کنید.
  2. می توانید کرم باترمیلک را داخل قالب های پلاستیکی ریخته و قالبی دربیاورید یا از قالب رمکین استفاده کنید و در همان قالب سرو کنید.

همچنین ببینید 

از
5
دیدگاه