طرز تهیه کرم کارامل موزی ساده و مجلسی و شیک برای پذیرایی

کرم کارامل موزی

 

دسر ها و کرم ها جزء پر طرفدارترین قسمت پیش غذا ها هستند که شما می توانید به عنوان پیش غذا و یا بعد از غذا آن ها را سرو کنید، شما می توانید از قالب های مخلتف برای تهیه این کرم کارامل استفاده کنید و از طعم بی نظیر آن در خانه لذت ببرید. ترکیب و اضافه کردن موز به هر دسری آن را بی شک خوشمزه تر می کند و حالا قرار است با کارامل تهیه شود که فوق العاده خوشمزه و شیک است و گزینه خوبی برای مهمانی ها می باشد. در این رسپی به شما یاد خواهیم داد تا یک کارامل خانگی تهیه کنید و بعد با مواد دسر ترکیب کنید و آن را در قالب بریزید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کرم کارامل موزی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

موز۲ عدد
تخم مرغ۱ عدد
شیر۱۵۰ میلی لیتر
خامه صبحانه۱ ق غذا خوری
شکر۱/۲ پیمانه
آب۱/۴ پیمانه

طرز تهیه کرم کارامل موزی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید موز ها را پوست بگیرید خرد کنید و به همراه شیر و تخم مرغ و خامه داخل مخلوط کن بریزید و خوب میکس کنید تا پوره شود و یا می توانید از گوشتکوب برقی برای میکس کردن مواد استفاده کنید. این مواد را کنار قرار دهید تا کارامل تهیه کنید.

مرحله دوم: تهیه کارامل

در ادامه باید شکر را داخل یک قابلمه بریزید و بدون هم زدن زمان دهید تا با حرارت کم شکر ذوب و قهوه ای شود و بعد آب را اضافه کنید و هم بزنید تا شکر حل شود، به همین راحتی کارامل ما تهیه شده است، کارامل تهیه شده را در یک قالب فلزی بریزید و با کمک یک فرچه برای زیبایی بیشتر به اطراف قالب بزنید.

مرحله سوم: تهیه کرم کارامل موزی

در ادامه باید مواد مرحله اول را روی کارامل بریزید و روی قالب را حالا با فویل بپوشانید و داخل یک قابلمه بزرگ یا ظرف قرار دهید و داخل ظرف بزرگ تر آب گرم بریزید به طوری که حدود ۱/۳ آن داخل آب جوش باشد و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱ ساعت با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود و بعد در یخچال قرار دهید و نیم ساعت قبل از سرو از یخچال خارج کنید و اطراف کارامل را با چاقو یا دست کمی آزاد کنید وبعد درون ظرف سرو برگردانید از کارامل جا مانده درون ظرف روی کرم بریزید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کرم کارامل موزی

  1. برای پخت در فر باید حرارت از پایین روشن باشد و نیاز به حرارت بالا ندارید پس کانوکشن یا فن خود را باید خاموش کنید.
  2. بهترین قالب فلزی می باشد تا بتوانید راحت دسر را از قالب خارج کنید.
  3. این دسر را سریع بعد از خارج کردن از فر نباید برگردانید و باید زمان دهید تا سرد شود.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه