طرز تهیه کرم شکلات و بادام شیک و خوشمزه یخچالی با خامه و ژلاتین

طرز تهیه کرم شکلات و بادام

 

یک دسر بسیار ساده و خوش طعم است که می توانید برای یک شب نشین یا دورهمی تهیه کنید. این دسر بیشتر داخل لیوان ریخته می شود و به صورت تک نفره سرو می شود ولی شما می توانید داخل قالب بریزید و بگذارید تا خودش را بگیرید و به صورت قالبی سرو کنید. برای تزئین این کرم شکلات می توانید از خامه قنادی فرم گرفته یا گاناش شکلاتی استفاده کنید. کرم شکلات و بادام بافت بسیار نرم و لطیفی دارد. این کرم به واسطه داشتن بادام و لبنیات بسیار مقوی بوده و گزینه خوبی برای بچه ها می باشد که طعم های شکلاتی را دوست دارند. اما میزان بادام را به دلخواه می توانید کم و زیاد کنید و از خواص خوب بادام که شامل رشد و تقویت مو و ناخن، تقویت سیستم ایمنی بدن و مفید برای دندان ها بهرمند شوید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کرم شکلات و بادام را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

زرده تخم مرغ۳ عدد
شکر۱۲ ق غذا خوری
خامه قنادی فرم گرفته۱ پیمانه
شیر۳ پیمانه
آب سرد۱/۲ پیمانه
پودر ژلاتین۱ ق غذا خوری
پودر کاکائو۲ ق غذا خوری
بادام بو داده۱/۲ پیمانه
وانیلنوک ق چای خوری

طرز تهیه کرم شکلات و بادام

مرحله اول: بن ماری کردن ژلاتین

ابتدا آب سرد را داخل یک کاسه ریخته و پودر ژلاتین روی آن بریزید و صبر کنید تا اسفنجی شود. یعنی حالتی که ژلاتین تمام آب را به خود جذب کند. حالا کاسه را روی کتری در حال جوش قرار دهید و بگذارید تا بن ماری شود، یعنی تمام ذارات ژلاتین ها حل شوند. می توانید برای ۱ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید تا ژلاتین ذوب شود.

مرحله دوم: هم زدن زرده

زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید ( می توانید با سفیده مرنگ یا شیرینی گردویی تهیه کنید). زرده را به همراه وانیل و شکر با همزن برقی بزنید تا زرده ها از لختگی خارج و کرمی رنگ شوند. در ادامه پودر کاکائو اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن شیر

یکی پیمانه از شیر ها را بجوشانید تا گرم شود. سپس به مواد زرده اضافه کنید و خیلی سریع با همزن برقی هم بزنید تا دانه های شکر حل شود. در ادامه باقی مانده شیر را اضافه کنید و هم بزنید. حالا ژلاتین خنک شده را به همراه خامه فرم گرفته و بادام بود داده خرد شده را اضافه کنید و مواد را با لیسک فولد کنید.

مرحله چهارم: تهیه کرم شکلات و بادام

حالا لیوان های مورد نظر را آماده کنید. مواد را داخل لیوان ها بریزید و یا می توانید یک قالب سیلیکونی انتخاب کنید و مواد را داخل آن ریخته و برای ۵ الی ۶ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرید. برای تزئین می توانید از خامه قنادی فرم گرفته یا شکلات رنده شده استفاده کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کرم شکلات و بادام قالبی

  1. می توانید از خامه صبحانه با کمی پودر قند نیز بجای خامه قنادی استفاده کنید.
  2. اگر دوست دارید دسر تیره تری داشته باشید کمی بیشتر پودر کاکائو بریزید.
  3. میزان بادام را می توانید به دلخواه کم و زیاد کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه