طرز تهیه چوربا پیش غذای ساده و خوشمزه ترکی با ماست

طرز تهیه چوربای ترکیه

 

یکی از غذاهایی است که برای ترکیه می باشد و در واقع یک نوع سوپ می باشد و کمی با سوپ ما متفاوت است زیرا کمی غلیظ است و زیاد رقیق نیست. چوربا ترکی به صورت گرم و سرد سرو می شود و مواد بسیار دم دسترسی دارد و از ماست برای تهیه آن استفاده می شود. می توانید این چوربا را تهیه کنید و برای پیش غذا برای مهمانی و یا به عنوان یک عصرانه برای دورهمی و یا شام سبک طبخ کنید. امروز در پارسی دی چوربا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۱/۲ عدد
پیاز۱ عدد
رشته ارزو (Orzo)۱ پیمانه
ماست۱ پیمانه
زرده تخم مرغ۱ عدد
آرد۲ ق غذا خوری
کره۳ ق غذا خوری
نعنا۱ ق غذا خوری
پولبیبر و فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه چوربا ترکی با ماست

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد کنید و داخل قابلمه بریزید و بعد پیاز را خرد کنید و حتما سر و ته آن را جدا نکنید که تکه های پیاز از هم باز شود سپس به همراه کمی نمک و آب جوش بگذارید تا سینه مرغ کاملا پخته و نرم شوند.

مرحله دوم: مخلوط کردن ماست

در کاسه ای دیگر ماست را به همراه آرد و زرده تخم مرغ را کاملا با همزن دستی بزنید تا مخلوط یکدست و رقیق بدست بیاد دقت کنید زرده در غذا پخته می شود و مانع بریدن چوربا می شود و اصلا طعم و مزه آن در غذا مشخص نیست مانند آش دوغ که برای نبریدن ماست اضافه می کنیم.

مرحله سوم: افزودن رشته ارزو یا شهریه

حالا مخلوط ماست را به سینه پخته شده اضافه کنید و پیاز را از داخل قابلمه جدا کنید ماست را افزوده و با همزن دستی خوب هم بزنید حالا نوبت افزودن رشته ارزو می باشد که یک رشته خاص است و اگر در مارکت فروش ها و یا فروشگاهی اینترنتی پیدا نکردید برنج را جایگزین کنید و یا به دلخواه از کمی رشته آشی ریز شده استفاده کنید.

مرحله چهارم: تهیه چوربا

در ادامه ۱۰ دقیقه زمان دهید تا چوربا کم کم غلیظ شود در همین حین کره را داخل تابه ریخته و بگذارید تا ذوب شود سپس نعنا خشک را اضافه کنید و به مدت ۳۰ ثانیه با کره تفت دهید سپس به چوربا اضافه کنید وقتی غلیظ شد داخل کاسه ریخته به همراه پولبیبر و فلفل قرمز تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت چوربا ترکیه

  1. به دلخواه برای جایگزینی رشته شهریه یا ارزو از ماکارونی های شکل دار نیز می توانید استفاده کنید.
  2. وقتی ماست را اضافه می کنید باید مدام هم بزنید تا چوربا نبرد.
  3. ماست باید چکیده و غلیظ باشد و ماست شل برای این چوربا مناسب نیست.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه